Yenilenen Skoda Kodiaq, 7 koltuklu oldu

Skoda’nın D SUV segmenti temsilcisi Kodiaq artık tüm donanım seviyeleri için yedi kişilik olarak da tercih edilebilecek. Yenilenen araç Türkiye’de satışa sunuldu
Yeni model tanıtımında basın mensuplarına açıklama yapan Yüce Auto- Skoda genel müdürü Zafer Başar, “Bildiğiniz gibi Kodiaq modelini 2017 yılında satışa sunmaya başladık. SUV segmenti tüm dünyada ve Türkiye’de önemli bir yer edinmeye başladı. Skoda markası olarak ise bu segmentte çok iddialıyız. Bugün ülkemizde toplam pazarın bu yıl yaklaşık yüzde 35’i SUV segmenti araçlardan oluşuyor. Bizim de toplam satışlarımızın yüzde 33’üne tekabül ediyor. D SUV segmenti temsilcisi Kodiaq ise daha premium bir araç olduğu için toplam pazarın sadece yüzde 2.5’unda yer alıyor. Ancak Skoda markası olarak bu pazarın içindeki payımız yüzde 18 ve şimdi müşterilerimizin beğenisine sunduğumuz yenilenen Kodiaq ile bunu daha yukarılara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl Kodiaq modelinden 1800 adetlik bir satış gerçekleştirdik ve yıl sonuna kadar yenilenen versiyondan da 700 adet daha getirerek satışını yapmayı planlıyoruz. Yıl sonunda ise 2500 adet ve üzerinde kapatmayı öngörüyoruz“ dedi.

BAŞAR: PANDEMİYE RAĞMEN HEDEFİMİZE ULAŞTIK

ŠKODA markasının Türkiye’deki performansına değinen Başar, “ŠKODA markasının Türkiye’deki performansı için iyi bir yolda olduğumuzu düşünüyoruz. Pazar temsil oranımızı yüzde 93’e çıkardıktan sonra ürünlerimizi bugüne kadar markamızla tanışmamış olan müşterilere de ulaştırmayı hedefledik çünkü ŠKODA modelleriyle ve kalitesiyle bize bu fırsatı sağlıyor. Yüce Auto 32 yıllık bir şirket ve biz bu imkanlarla kendimize 3 yıllık hedef koymuştuk.

ŠKODA’nın ilk 5 marka arasında olmaya layık ve ürünleriyle, hizmetleriyle bu sırayı hak ediyor. 3 yıllık hedefimizin ilk yılı tüm pandemi koşullarına rağmen güzel geçti. Elbette bulunabilirlik de pazar payını etkiliyor ve getirebildiğimiz kadar ürünü satabiliyoruz. Büyük illerde ciddi pazar payı elde ediyoruz ve KODIAQ da buna liderlik ediyor. SUV modellerimizle birlikte yeni müşteri profillerine ulaştık ve son dönemde en talepkar müşterilerimiz kadınlar oldu.

Bu sayede kadın kullanıcılarda büyük bir artış yaşandı. Yıl sonunda ise yaklaşık yüzde 5’lik bir pazar payı elde edeceğimizi tahmin ediyoruz. Binek otomobil pazarının 2021 yılını ise 600-650 bin adet civarında kapanacağını öngörüyoruz. Yarı iletken konusu ise her markada olduğu gibi bizi de derinden etkiliyor. Bilinmezliğin içerisinde planlar yapsak da genel olarak bizim için pozitif yönde bir gelişmeler yaşanıyor. Yeni ürünleri müşterilerimizle buluşturuyoruz ve onların memnuniyeti bizim açımızdan çok önemli. Birçok markadan bizim markamıza gelen müşterilerin olduğunu bilmek bizim için çok sevindirici. Onlara bu markada bulabilecekleri en iyi hizmet kalitesini sunmaya çalışıyoruz çünkü ürünlerimizin kalitesine uygun bir hizmet kalitesi sunmamız gerektiğini biliyoruz“ dedi.

BAŞAR: YENİ SKODA YÖNETİMİNİN TÜRKİYE’YE YAKLAŞIMI ÇOK SICAK

Türkiye’nin ŠKODA markası açısından önemini değerlendiren Yüce Auto- ŠKODA genel müdürü Zafer Başar, “Bildiğiniz gibi ŠKODA’nın global yönetiminde değişiklik yaşandı. Farklı bir stratejiyle yollarına devam ediyorlar. Eski yönetimle olduğu gibi yeni yönetimle de aramız çok iyi ve Türkiye’ye yaklaşımları da çok sıcak. Yaklaşık 1 ay kadar önce bizi ilk kez bir ŠKODA yönetim kurulu toplantısına davet ettiler ve bizim stratejimizi, yapmak istediklerimizi örnek bir ülke olarak dinlediler. Direkt olarak başkanın ağzından birçok konuda aynı düşüncede olduklarını ve bizi destekleyeceklerini ifade ettiler. Bizi herkesten önce tanımak istemeleri, yeni dönem için oldukça heyecan verici. Adetler açısından ise tüm ülkeler arasında son derece adil bir paylaşım olduğunu biliyoruz. 2022 yılına ilişkin bizi çok cesaretlendirecek rakamlarla mutabık durumdayız. Çip krizinin de tahminen önümüzdeki yılın ortalarında çözüleceğini öngörüyoruz. 2022 yılına 40 binin üzerinde satış hedefiyle başlayacağız ve bunu giderek artırarak gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Bizi hedeflerimiz doğrultusunda son derece destekleyen de bir ŠKODA yönetimi var“ dedi.

HAVALI VE ETKİLİYİCİ TASARIM

ŠKODA, KODIAQ modelini her detayıyla daha fazla geliştirmeyi başardı. Daha fazla konfor, daha fazla verimlilik ve daha çarpıcı tasarımla geliştirilen KODIAQ, her alanda daha fazlasını sunuyor.

ŠKODA SUV tasarım dili, KODIAQ ile birlikte evrimleşmeye devam etti. Kaput çamurlukların önden itibaren her iki yandan yükseltilirken aracın güçlü duruşu, yeniden tasarlanan altıgen ön panjur ile daha fazla vurgulandı. Önde ve arkada krom detaylarla birlikte daha ince ve daha dinamik görünüme sahip standart olarak sunulan LED teknolojili farlara yer verildi. Aerodinamik olarak daha da verimli hale getirilen araçta tamponlar yeniden tasarlandı ve arkada yer alan siyah parlak renkli spoyler aracın sürtünme katsayısına pozitif etkide bulundu.

4,697 mm uzunluğa, 1,882 mm genişliğe ve 2,788 mm aks aralığına sahip ŠKODA KODIAQ, tüm donanım seviyeleri için yedi kişilik olarak da tercih edilebiliyor. Beş koltuklu araçta 835 litrelik bagaj kapasitesi ise, arka koltuklar katlandığında 2,065 litrelik devasa bir hacme yükseliyor.

HUZUR VEREN KONFORLU İÇ MEKAN

Yeni KODIAQ’ın daha fazla teknoloji ve daha fazla konfor sunulan kabininde, aynı zamanda yeni dekoratif malzemeler, şık dikiş detayları ve fonksiyonları artırılan LED ambiyans aydınlatması mevcut. Yenilenen Kodiaq ile birlikte sunulmaya başlanan AGR Onaylı Ergo Koltuklar perfore deri döşemelerle elektrikli olarak ayarlanabiliyor. Isıtma, havalandırma, baldır desteği ve masaj özelliğiyle dikkat çekiyor. Bir diğer seçenek olan çevreci Eco Mocca koltuklar ise, yüksek kaliteli, vegan ve geri dönüştürülmüş malzemelerden oluşan sürdürülebilir koltuk döşemelerine sahip.

10.25 İNÇ’LİK DİJİTAL GÖSTERGE PANELİ

Yenilenen ŠKODA KODIAQ’ta bulunan 10.25 inç’lik Dijital Gösterge Paneli, farklı arayüzler sayesinde iç mekanı kişiselleştirme imkanı sunuyor ve sürüş deneyimini daha ileriye taşıyor. Yüksek çözünürlüklü ekran sayesinde araç durumu, sürüş verileri, ses ve telefon gibi tüm önemli bilgilere kolayca erişim sağlanıyor. Deri direksiyon simidi ise, yeni özelliklerle birlikte iki veya üç kollu olarak tercih edilebiliyor.

KODIAQ modelinde, 8 inç büyüklüğe sahip bilgi-eğlence ekranı sunuluyor. Son teknoloji bağlantı sistemleriyle desteklenen ekran, araç içerisindekilere eğlenceli bir deneyim sunuyor. Yüksek çözünürlüğe sahip ekranın kolay kullanımı ve direksiyondan da yönetilmesi sayesinde sürücü gözünü yoldan ayırmadan istediği menülere ulaşabiliyor. Standart olarak sunulan kablosuz olarak Bluetooth aracılığı ile bağlanılabilen SmartLink arayüzü, telefonlarınızın Apple CarPlay veya Android Auto ile multimedya sistemi üzerinden çalışmasını ve sürüş esnasında telefonunuzu güvenli bir şekilde kullanmanızı sağlıyor.

6 DONANIM SEVİYESİYLE TÜRKİYE’DE SATIŞA SUNULDU

ŠKODA KODIAQ Türkiye’de her türden beklentiyi karşılayacak altı donanım seviyesiyle satışa sunuldu; Elite, Premium, Prestige, Sportline, RS ve Laurin & Klement Crystal. Üç farklı motor seçeneği bulunan yenilenen KODIAQ’ta tercih edebileceğiniz motorlar şu şekilde; 150 PS güç üreten 1.5 ACT TSI benzinli motor, 4×4 çekiş sistemiyle sunulan 200 PS güç üreten 2.0 TDI dizel motor ve 245 PS güç üreten 2.0 TSI benzinli motor. KODIAQ’ın tüm versiyonları ise 7 ileri DSG otomatik şanzımanla sunuluyor. KODIAQ modelinde, yüksek verimliliğe sahip motor ailesi ile yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi bir arada sunuluyor. 1.5 TSI motor Aktif Silindir Teknolojisi sayesinde NEDC parametrelerine göre 5.9 lt/100 km yakıt tüketimine ve 135 g/km CO2 salımına sahip. 4×4 sistemiyle birlikte sunulan 2.0 TDI dizel motor ise 5.4 lt/100 km yakıt tüketimi sunuyor. RS versiyona özel olarak sunulan 2.0 TSI motor, 245 PS güç ile sportif kimliğini açıkça dışa vururken ortalama 7,4 l/100 km tüketimiyle optimum performans ve yakıt dengesi sunar.Performansı ve lüksü bir arada sunan ŠKODA Kodiaq RS, 2 litrelik turbo benzinli motoru sayesinde 245 PS güç ile 370 Nm tork değeri sunuyor. 4×4 çekiş sistemi ile sürüş keyfinin yanı sıra, sunduğu ekipman özellikleriyle de ŠKODA Kodiaq RS, lüks ve performans ihtiyacına aynı anda cevap veriyor. Adaptif Hız Sabitleyici, Dinamik Şasi Kontrol Sistemi, 360° Çevre Görüş Kamerası, Şerit Değiştirme Asistanı, RS logolu ve RS donanıma özel kırmızı dikiş detaylı 3 kollu direksiyon simidi, RS donanım seviyesine özel tasarım detayları ve Suedia spor döşemeler ile 20’’ Sagitarius antrasit zeminli alaşım jantlar, ŠKODA Kodiaq RS standart özelliklerinden yalnızca bazıları.
KODIAQ, maceracı kimliğini vurgulayan “Hayat Merak Edince Başlar“ sloganıyla birlikte lansmana özel olarak 455 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.


ÖTV düzenlemesi tedarike takıldı
Sıfır araçlarla ilgili yapılan Özel Tüketim Vergisi’ndeki (ÖTV) matrah düzenlemesi bir çok modelin fiyatında indirime sebep olsa da, tedarik sorunu nedeniyle etkisini yitirdi.
17 saat önce0 6 2 dakika okuma süresi

PaylaşFacebook Twitter LinkedIn Tumblr Pinterest Reddit Pocket Skype E-Posta ile paylaş Yazdır
Vatandaşların tekrar ikinci el araçlara yöneldiğini belirten Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, “Tedarik problemleri nedeniyle ÖTV’deki matrah düzenlemesi, etkisini hızlı bir şekilde yitirerek pazarda karşılık bulmadı. Eylül ayında trendin tekrar ikinci el araçlara kaydığını gözlemliyoruz ve Ekim ayıyla birlikte de otomobil ihtiyacının katlanarak artacağı bir döneme giriyoruz” dedi.

KARAKAŞ: ÇİP KRİZİ 2022’NİN İLK ÇEYREĞİNE KADAR SÜRECEK

Karakaş, “Tedarik problemleri nedeniyle ÖTV’deki matrah düzenlemesi, etkisini hızlı bir şekilde yitirerek pazarda karşılık bulmadı. Eylül ayında trendin tekrar ikinci el araçlara kaydığını gözlemliyoruz. Çip krizinin 2022’nin ilk çeyreğine kadar sürmesi öngörüler arasında. Tatil yörelerinden büyükşehirlere dönüş, okulların açılması, ticari hayatın tekrar hız kazanması, aşı takviminin doğru işletilmesiyle birlikte, Ekim ayı ve sonrasında otomobil ihtiyacının katlanarak artacağı bir döneme giriyoruz.” dedi.

“TÜKETİCİLER TEKRAR İKİNCİ EL ARACA YÖNELDİ”

Kasım 2020-Mayıs 2021 döneminde tarihinin en durgun dönemlerinden birini yaşayan ikinci el araç pazarı, Haziran ve Temmuz 2021 aylarını hareketli geçirirken; ÖTV’deki matrah düzenlemesiyle birlikte Ağustos ayını bir önceki aya göre ortalama yüzde 10 oranında düşüşle kapatmış oldu. Diğer yandan, tedarik ve stok sorunları nedeniyle, sıfır kilometre araçlardaki avantajlı fiyatlar pazarda karşılık bulamayarak Eylül ayı başı itibariyle etkisini yitirdi ve tüketiciler tekrar ikinci el araç pazarına yönelmeye başladı. Otomotiv sektörüyle ilgili kapsamlı bir değerlendirmede bulunan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, çip probleminin 2022 yılının ilk çeyreğine kadar süreceğine dair öngörülerin paylaşıldığı bu dönemde, ikinci el araçlarda talebin artacağını söyledi.

“TOPLU TAŞIMADAN UZUKLAŞMA OTOMOBİL TALEBİNİ ARTIRIYOR”

Pandemiyle birlikte vatandaşların bulaş endişesiyle toplu taşıma araçlarını kullanmak istemediğini ve İstanbul’da İBB verilerine göre bu yıl 2019 yılıyla karşılaştırıldığında toplu taşıma aracı kullanımının yüzde 49 düştüğünü vurgulayan Karakaş, “Hepimizin trafikte de gözlemlediği gibi artık bireysel araç kullanımında keskin bir artış söz konusu ve bir araca sahip olmak, yeni alışkanlıkları da beraberinde getiriyor. Şehire dönüş, okulların açılması, ticari hayatın tekrar hız kazanması, aşı takviminin doğru işletilmesiyle birlikte Ekim ayı ve sonrasında otomobil ihtiyacının katlanarak artacağı bir döneme giriyoruz. Bireysel ve ticari kullanım ihtiyaçları doğrultusunda, ikinci el araç parkında yeterli arz varken Eylül ayı sonuna kadar tüketicilerin alım yapmasını tavsiye ediyoruz.” ifadelerine yer verdi.

“FİYATLAR YIL SONUNDA KADAR YÜZDE 7-8 ARTAR”

2 yaşına kadar olan ikinci el otomobillerde ortalama yüzde 5 kadar kısıtlı bir fiyat düşüşü yaşandığını belirten Karakaş, “Çok sorulan ve tüketicilerin de merak ettiği bir diğer konu ise fiyatların akıbeti; yıl sonuna kadar kur, faiz ve sıfır kilometredeki stok kriterleriyle paralel olarak maksimum yüzde 7-8’lik bir artış beklentimiz var.” açıklamasını yaptı.


Şarj edilebilir hibrit MG EHS Türkiye’de ön satışa sunuldu

Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen İngiliz kökenli MG, C SUV segmentindeki yeni şarj edilebilir hibrit EHS modelini, Türkiye’de ön satışa çıkardı.
MG markası, Autoshow Mobility Fuarındaki standında yeni EHS PHEV modelinin yanında; Mayıs ayında satışa çıkan yüzde 100 elektrikli ZS EV ve 2022’de satışa sunulacak olan Marvel R Electric modellerini de sergiliyor.


MG Türkiye Marka Direktörü Tolga Küçükyumuk; “MG’nin yenilikçi ve çevreci modellerini Türk tüketicisiyle buluşturmaya devam ediyoruz. Markamızın ilk şarj edilebilir hibrit modeli yeni MG EHS PHEV’in teknolojisi, boyutları ve donanımıyla Türkiye pazarında kendine güçlü bir konum kazanmasını bekliyoruz. Geçerli olacak ön satış koşullarıyla 60 bin TL kapora ödeyen müşterilerimiz araç fiyatını sabitleyebilecekler. Buna ek olarak, kullandığı fosil yakıtlı otomobilini yenilemeyi planlayan müşterilerimize 50 bin TL “Elektrikliye Geçiş Desteği” sağlıyoruz. Dileyen müşterilerimize ise MG Kiralama’dan aylık 7 bin 990 TL+KDV’den başlayan fiyatlarla EHS PHEV kiralama teklifi sunabiliyoruz” şeklinde konuştu.