12 Haziran 2026 Cuma
  • Ana Sayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Künye
  • İletişim
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
Ana Sayfa Manşet 1

Sosisli, insan ömrünü 36 dakika kısaltıyor

26 Ağustos 2021
in Manşet 1, Sağlık
A A
Facebook ile paylaşTwitter ile PaylaşWhatsapp

Michigan Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, yaklaşık olarak 6 bin yiyeceğin insan ömrüne olan etkisi değerlendirilip, faydalı ve zararlı besinler belirlendi. Buna göre, bir tane sosisli sandviç yemek bile insan ömrünü 36 dakikayı kısaltabilir.

Yapılan yeni bir araştırmaya göre, sadece bir tane sosisliyi yemeninin bile insan hayatından 36 dakikayı alabileceği belirtildi.

Michigan Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, sosisli dahil diğer yiyeceklerin tüketilmesinin, insan ömrünün üzerindeki etkisini belirlemek için 5 bin 800 yiyeceğe bağlı olarak kaybedilen ve kazanılan dakikaları ve söz konusu yiyeceklerin çevresel etkilerini değerlendirdi.

2016 Küresel Hastalık Yükü çalışmasından uyarlanan Sağlık Beslenme Endeksi’ne dayanarak yapılan analizlerde, bir porsiyon yiyeceğin, ‘sağlıklı yaşam için kaç dakika zararlı veya kaç dakika faydalı’ olduğu hesaplandı.

Araştırmacılar yiyecekleri ‘besinsel risk faktörleri ve hastalık yükleri’ne göre ayırıp, söz konusu yiyeceklerin yaşam döngüsü üzerindeki etkileri değerlendirdi. Binlerce gıda maddesi daha sonra da “birleşik beslenme ve çevresel etkilerine göre” yeşil, sarı ve kırmızı olmak üzere üç gruba ayrıldı.

‘İşlenmiş et, şekerli içecekler ve kahvaltılık sandviçler kırmızı grupta’

Elde edilen bulgulara göre; işlenmiş et, şekerli içecekler ve kahvaltılık sandviçler gibi yiyeceklerin, insan ömründen dakikalar alan kırmızı grupta yer aldı. Ancak sosisli sandviçin, büyük oranda işlenmiş et içerdiği nedeniyle ciddi anlamda zararlı yiyecekler arasında aldı.

‘Bir porsiyon fındık insan ömrüne 26 dakika katabilir’

Buna karşın, fıstık ezmeli ve reçelli sandviç yemenin, 33 dakika kazandırmayla ilişkilendirilirken, bir porsiyon fındığın da insan ömrüne 26 dakika katabileceği belirtildi.

Araştırma, küçük değişikliklerinin hem sağlık açısından hem de çevresel etki anlamında da büyük bir etkiye sahip olabileceğini de ortaya koydu.

Buna göre, günlük kalori alımından, yüzde 10 kadar et veya işleniş et çıkarılıp onun yerine meyve, sebze, kabuklu yemişler, baklagiller ve seçilmiş deniz ürünlerinin tüketilmesi halinde, diyetteki karbon ayak izini üçte bir oranında azalabileceği, insanın ömrüne de 48 dakika ekleyebileceği ifade edildi.

Bunu yapmak için de “yüksek bir şekilde işlenmiş et, sığır eti, karides, ardından domuz eti, kuzu eti ve serada yetiştirilen sebzeler” gibi “sağlık ve çevresel etkileri en olumsuz” yiyeceklerinin tüketilmesinin azaltılması önerildi. Bu yiyeceklere alternatif olarak, tarlada yetişen meyve ve sebzeler, baklagiller, kuruyemişlerin yanı sıra “düşük çevresel etkiye sahip deniz ürünleri” gibi besinsel açıdan en faydalı gıdaların tüketilebileceği de belirtildi.

PaylaşTweetGönder
Önceki Haber

Almanya’da leoparlar ünlü fotomodeli parçaladı

Sonraki Haber

Kahramanlar vatan toprağında

İlgili Haberler

3. Sayfa

Yunanistan’dan İzmir’e gönderilen uyuşturucular ele geçirildi

Dünya

Helikopteri düşürülen ABD, İran’a misilleme yaptı

Manşet 1

“Terörsüz Türkiye milli varlığın zırhıdır” diyen Bahçeli’den CHP’ye sağduyu çağrısı!

3. Sayfa

İtalya’daki Baronun Çetesine 7 İlde Operasyon: 6’sı Avukat 54 Gözaltı

Çevre

Filipinler’de 7,8’lik Dehşet! Ölü Sayısı Artıyor, 1500 Ev Tamamen Yıkıldı

Dünya

Lübnan’daki İsrail saldırılarında ölü sayısı 3 bin 637 oldu

Sonraki Haber

Kahramanlar vatan toprağında

En 1win te invita a participar en el emocionante mundo de las apuestas deportivas y juegos de casino. Regístrate y disfruta de bonos únicos y atención personalizada. Seguridad y diversión garantizadas para todos nuestros jugadores.

Welcome to Mega Casino, where excitement and entertainment meet. Enjoy our extensive library of games featuring slots, blackjack, and roulette. Join today and experience the thrill!

Son Haberler

Yunanistan’dan İzmir’e gönderilen uyuşturucular ele geçirildi

A Milli Kadın Futbol Takımımız Malta’yı farklı yendi!

Helikopteri düşürülen ABD, İran’a misilleme yaptı

“Terörsüz Türkiye milli varlığın zırhıdır” diyen Bahçeli’den CHP’ye sağduyu çağrısı!

İtalya’daki Baronun Çetesine 7 İlde Operasyon: 6’sı Avukat 54 Gözaltı

Filipinler’de 7,8’lik Dehşet! Ölü Sayısı Artıyor, 1500 Ev Tamamen Yıkıldı

Lübnan’daki İsrail saldırılarında ölü sayısı 3 bin 637 oldu

Bahane arayan bölücüler yine saldırdı..

Trump canlı yayını terk etti! Sunucuya ağır sözler: ‘Ya sahtekarsınız ya aptal!’

Dominik Cumhuriyeti’nde uçak kazasında 2 kişi hayatını kaybetti

Turkulak.com.tr

  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar

Bizi Takip Edin

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar

Bu web sitesi çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek, çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Gizlilik ve Çerez Politikamızı ziyaret edin.