Mika safir mavisi olarak adlandırılan canlı rengiyle beni karşılayan Isuzu D-Max’in yeni nesliyle birlikte sert çizgilerinin korunarak artık daha modern görünmesi sağlanmış. Her koşulda dikkat çekici bu renk ve yeni tasarım, donanıma göre de farklılaşıyor. V-Joy ve V-Cross donanımlarında sunulan çift LED far ve sis farlarıyla daha iyi aydınlatma sunulurken LED gündüz farı ile modern bir ışık imzası elde edilmiş. D-Max’in modern görünümünü destekleyen geniş ön panjur tasarımıyla da güçlü görünen bir yüz ortaya çıkmış. V-Cross donanımıyla gelen metalik kurşun renkli panjur, kapı kolları ve yan aynalarla birlikte 18 inçlik koyu gri jantlar ile şık bir profil elde edilmiş.
Benzer modernlik D-Max’in sürücü koltuğunda da beni karşıladı. İçerideki deri döşeme kalite algısını arttırmış. Elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğuyla ideal sürüş pozisyonuna ulaşmam pratik şekilde gerçekleşti. Pick-up’lardan çok SUV sınıfının modern tasarım öğelerinden olan, içeriği zengin, 9 inçlik dokunmatik multimedya ekranı D-Max’te ilk dikkatimi çeken donanım oluyor. Bu sistemle birlikte kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto bağlantılarının sunulması sayesinde mobil telefonumu pratik bir şekilde sisteme bağlayabildim. Görmeyi pek beklemediğim ama bulduğuma sevindiğim bir diğer donanım da çift bölgeli otomatik klima sistemi oldu. Modern görünen direksiyon simidiyle de D-Max’in genel olarak kokpit tasarımını başarılı bulduğumu söyleyebilirim.
Öndeki konfordan sonra arka koltukları da merak ediyorum. Buradaki sırtlık eğim açısı da konforu destekleyecek şekilde ayarlanabilmiş. Buradaki yolcular için de havalandırma çıkışları düşünülmüş. İstenildiğinde koltuk minderleri yukarı doğru katlanarak bir eşya yükleme alanı halini alabiliyor. Zemindeki kapaklı gözler de güvende tutmak istediğiniz eşyalar için iyi düşünülmüş.
Anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğiyle motoru çalıştırıp yola çıktım. İlk kalkış anında sakin bir yapıda ilerlemeye başlayan D-Max, 2000 d/d’de 360 Nm maksimum torka ulaşıyor. Bu sayede alt devirlerde sinirli bir hızlanma tepkileri oluşmamış. 1,9 litre 163 HP’lik turbo dizel motor MTV avantajına da sahip. Otomatik şanzımanla birlikte dizel motorun uyumlu yapısının konforu ve yakıt tüketimi dengesini koruduğunu söyleyebiliriz. Fabrika verilerine göre 7,5 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi de ne kadar iddialı olduğunu bize gösteriyor. İlk izlenimimde yolculuğumun önceki nesil D-Max’e göre oldukça konforlu bir yapı elde edildiğini fark ediyorum. Kör nokta uyarısı ve şerit takip uyarısıyla da güvenli bir sürüş tecrübesi elde ediliyor. Bu konuda SUV tüketicilerinin beklentileri de karşılanabilmiş.
Dört tekerlekten çekiş sistemi bulunan D-Max’te sürücü istediği şekilde, 4×4 ya da arkadan itişle ilerleyebiliyor. Şehir içinde başlayan yolculuğumda arkadan itişle ilerleyerek hafif ve rahat manevra yeteneğinin keyfini sürdüm. Şehirdeki yolculuğum dik bir toprak zeminde tırmanma ile başlayan bir orman yolunda son bulduğunda D-Max’in çekiş kontrol sistemi kumandasıyla pratik şekilde aktarmayı 4×4 çekişe getirdim. Arazi kullanımında 4×4 çekiş sisteminin ve dayanıklı şasinin kabiliyetlerini görüyoruz. Akıcı şekilde çamur kanallarından ilerleyebilen D-Max ile tırmanma konusunda da sorun yaşanmıyor. Eğim iniş ve yokuş kalkış destek sistemleri bu gibi yollarda güvenliği arttırıyor.
Bu gibi zorlu bir araziye giderken yükleme alanında D-Max ailesinin 1120 kg’lik taşıma kapasitesi sağlıyor oluşu da kamp eşyalarınızı istediğiniz gibi yanınızda taşımanıza izin veriyor. Üstelik son zamanlarda yeni bir ihtiyaç ve trend olan karavan konusunda da D-Max’in 3500 kg’ye kadar çekme kapasitesinin de ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor.
Sonuç olarak Isuzu D-Max’in eşya taşıma ve römork çekme yeteneği haricinde, zorlu yol koşullarında ve asfalt üzerinde güven veren yapısı, konfor ve güvenlik ekipmanlarıyla da keyifli bir sürüş tecrübesi yaşattığını söylemeliyiz.
5 Yıldızlı Güvenlik
Direksiyon başında verdiği güven hissini donanımlarıyla da güçlendirilen D-Max’te, çekiş kontrol sistemi, eğim iniş ve yokuş kalkış destekleri de standart olarak sunuluyor. Ön, yan, perde, sürücü diz havayastıkları standart olarak sunuluyor. Asıl ilgi çekici olan ise V-Cross donanımıyla gelen merkezi havayastığı oluyor. Bu donanım kaza anında öndeki iki yolcunun birbirine çarparak da yaralanmasını önlemek amaçlı tasarlanmış. V-Cross donanımında, Stereo kamera, arka radar, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarı, şerit takip sistemi, uzun far asistanı, dönüş asistanı, çoklu çarpışma önleyici, otonom acil frenleme, ön çarpışma uyarı sistemi ve trafik işareti tanıma gibi çok zengin bir güvenlik paketi bulunuyor. Tüm bunlarla birlikte Euro NCAP çarpışma güvenliği testlerinden de 5 üzerinden tüm yıldızları alarak ayrılmasını sağlamış.