Dünya genelinde milyonlarca yeni kullanıcı yaratan elektrikli scooterlarla ilgili 2020 yılına damga vuran iki soru var: Elektrikli bisiklet ve scooter gibi araçlar gerçekten çevreci mi ve ekonomik anlamda kazançlı oldukları söylenebilir mi?
İklim krizi ile yaygın ulaşım tercihleri arasında sıkı bir bağlantı var. Uluslararası Enerji Ajansı, karbon salımının yüzde 24’ünün ulaşım kaynaklı olduğunu vurguluyor.
Scooter ve elektrikli bisikletler genelde “çevre dostu” görülse de bu karmaşık ve tartışmalı bir konu. Bunun nedenlerinden biri, elektrikli scooterların kullanım ömrünün genelde düşük olması.
Geçen yıl Kuzey Carolina Eyalet Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre, kullanım ömrü boyunca elektrik scooterlar otobüslere göre yolcu başına daha çok karbon emisyonu yaratıyor.
Sektörün en büyük aktörü Lime’ın CEO’su Wayne Ting ise şirketin yeni nesil scooterları için artık bunun geçerli olmadığını söylüyor. Bunun nedeni, yeni scooterların kullanım ömrünün artması.