9 Haziran 2026 Salı
  • Ana Sayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Künye
  • İletişim
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
Ana Sayfa Yaşam Kadınlar Klübü

Akdeniz diyeti demans riskini azaltıyor

8 Mayıs 2021
in Kadınlar Klübü, Seyahat & Yemek
A A
Facebook ile paylaşTwitter ile PaylaşWhatsapp

Araştırmalara göre Akdeniz diyetinin bir faydası daha ortaya çıktı. Zeytinyağı, balık, sebze ve meyve açısından zengin besinler içeren Akdeniz tipi beslenme halk arasında “bunama” olarak tanımlanan “demans” hastalığını önlemeye yardımcı olabilir.

United Press International (UPI) haber ajansının haberine göre, Alman Nörodejeneratif Hastalıklar Merkezi’nden bilim insanları Akdeniz diyeti ile Alzheimer hastalığının ayırt edici özelliği olan amiloid ve tau proteinleri arasındaki bağlantıyı inceledi.

500 KATILIMCIYLA ARAŞTIRMA

Çalışma kapsamında, Alzheimer riskinin görüldüğü 300’den fazla kişinin aralarında bulunduğu 500 katılımcının sağlık verileri değerlendirildi. Diyeti uygulayan kişilere, dil ve hafızayla ilgili testler yapıldı. Ayrıca beyin taramaları da yapılarak, amiloid ve tau proteninin biyobelirteçlerini saptamak için 200’den fazla omurilik sıvısı örneği alındı.

BEYNİN KÜÇÜLMESİNİ ENGELLİYOR

Araştırmada sebze, meyve, zeytinyağı ve balık bazlı Akdeniz diyetinin beyni plak birikiminden ve beynin küçülmesinden koruyabileceği belirlendi. Yaş, cinsiyet ve eğitimin göz önünde bulundurulduğu araştırmada, uzmanlar, Akdeniz diyeti yapmayan kişilerin daha yüksek amiloid ve tau belirteçlerine sahip olduklarını tespit etti.

DEMANS RİSKİNİ AZALTIYOR

Ayrıca, Akdeniz diyeti uygulamayan kişilerin hafıza testlerinde diyeti uygulayanlara göre daha düşük puan aldığı kaydedildi. Araştırmacı Tommaso Ballarini, Akdeniz tipi beslenmenin, beyni nörodejenerasyondan koruyabileceğini ve demans gelişme riskini azaltabileceğini ifade etti.

Çalışmanın detayları Neurology dergisinde yayımlandı.

PaylaşTweetGönder
Önceki Haber

İngiltere ve Fransa’dan Türkiye kararı

Sonraki Haber

Tolga Ağar’dan Sedat Peker’in iddialarına cevap: Adı geçen gazeteciyi tanımıyorum

İlgili Haberler

Dünya

Türkiye’den Çin’e vize kaldırıldı

3. Sayfa

Aleyna Tilki, Danla Bilic, İrem Sak ve Mümine Senna Yıldız Serbest Bırakıldı

Dünya

Karadağ’dan Türk vatandaşlarına vize yasağı..

Sağlık

Uzmanlar bir Japon yemeğine karşı uyardı

Manşet 1

Türklere Schengen kolaylığı başlıyor..  Uzun süreli vize dönemi ..

Kadınlar Klübü

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi tarafından Süleymanpaşa sahil dolgu alanında düzenlenen iftar programına yoğun katılım

Sonraki Haber

Tolga Ağar'dan Sedat Peker'in iddialarına cevap: Adı geçen gazeteciyi tanımıyorum

En 1win te invita a participar en el emocionante mundo de las apuestas deportivas y juegos de casino. Regístrate y disfruta de bonos únicos y atención personalizada. Seguridad y diversión garantizadas para todos nuestros jugadores.

Welcome to Mega Casino, where excitement and entertainment meet. Enjoy our extensive library of games featuring slots, blackjack, and roulette. Join today and experience the thrill!

Son Haberler

Lübnan’daki İsrail saldırılarında ölü sayısı 3 bin 637 oldu

Bahane arayan bölücüler yine saldırdı..

Trump canlı yayını terk etti! Sunucuya ağır sözler: ‘Ya sahtekarsınız ya aptal!’

Dominik Cumhuriyeti’nde uçak kazasında 2 kişi hayatını kaybetti

Filipinler’de 7,8 büyüklüğünde deprem

Savaş Yeniden Başladı!

Büyük İskender’in Pers İmparatorluğu’na karşı kazandığı 2 bin 300 yıllık Granikos Savaş Alanı’nın  Sit Alanı ilan edildi.

Aziz Yıldırım 8 yıl aradan sonra yeniden Fenerbahçe Başkanı oldu.

Kürtçü çeteler saldırmış!

Otokoç’a bir günde 2 saldırı

Turkulak.com.tr

  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar

Bizi Takip Edin

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar

Bu web sitesi çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek, çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Gizlilik ve Çerez Politikamızı ziyaret edin.