Birleşik Krallık’ta tedarik krizi hissedilmeye başlandı –
Neden bir HGV driver – Ağır vasıta sürücüsü sıkıntısı var ve sorun ne kadar kötüleşebilir? Bazı akaryakıt teslimatlarıyla ilgili sorunlar benzin istasyonlarında uzun kuyruklara yol açarken, perakendeciler Noel yaklaşırken “önemli kesintileri” önlemek için HGV driver – Ağır vasıta sürücüsü sıkıntısına birkaç gün içinde bir çözüm bulunması gerektiği konusunda uyardı.Panik yapan araba sahibi sürücüler, benzin istasyonlarında uzun kuyruklara neden oldu ve bazı pompaların kuru çalışmasına neden oldu – bu, Birleşik Krallık’ta geniş çaplı aksamalara neden olan ağır vasıta sürücüsü eksikliğinin en son sonucu. Hükümet, ülkenin “yeterli yakıt stoğuna” sahip olduğu konusunda ısrar ediyor, ancak bazı ön bölgelerin benzin teslimatlarındaki sorunlardan etkilenmesinin ardından, kamyon şoförü kıtlığından uzun araba kuyruklarının oluşmasını durdurulamadı.. Perakendeciler, Noel yaklaşırken “önemli kesintileri” önlemek için birkaç gün içinde bir çözüm bulunması gerektiği konusunda uyardılar.
Peki neden HGV driver – Ağır vasıta sürücüsü sıkıntısı var, sorun ne kadar büyük ve düzeltmek için ne yapılabilir?
Road Haulage Association – Karayolu Taşımacılığı Birliği’ne (RHA) göre, talebi karşılamak için İngiltere’nin 100.000 daha fazla HGV driver – Ağır vasıta sürücüsüne ihtiyacı var. Örgütten Rod McKenzie, Sky News’e bunun “kritik bir durum” olduğunu ve krize yol açtığını söyledi.
Peki nedenleri nelerdir?Kovid pandemisi – RHA’ya göre, koronavirüs pandemisi birçok yabancı HGV sürücüsünün kendi ülkelerine döndüğünü ve “büyük çoğunluğunun” geri dönmediğini gördü. Ayrıca pandemi nedeniyle ağır vasıta sürücü testlerinde büyük bir birikim oldu, bu da on binlerce potansiyel yeni sürücünün sektöre katılamadığı anlamına geliyor. Geçen yıl 40.000 test iptal edildi – 2020’de 2019’a kıyasla 25.000 daha az aday sınavı geçti.
Brexit –
RHA, yaklaşık 20.000 Avrupalı sürücünün İngiltere’yi “Brexit nedenleriyle” terk ettiğini iddia ediyor. “Brexit’in belirsizliği ve gelecekteki Birleşik Krallık’ta yaşama ve çalışma hakları” birçok sürücüyü ülkeyi terk etmeye zorladı. Ancak Ulaştırma Bakanı Grant Shapps, Brexit’in HGV driver – Ağır vasıta sürüş testlerinde bir artışa izin vererek nakliye sektöründeki eksikliklere çözüm sağlanmasına yardımcı olduğunu iddia ediyor. Sky News haber kanalına Ulaştırma Bakanı Grant Shapps şunları söyledi: “İnsanların Brexit’i suçluymuş gibi gösterdiğini gördüm. burada. Aslında yanılıyorlar.”
İşçi Partisi başkanı Anneliese Dodds, hükümetin Brexit’i ele almasının kısmen HGV driver – Ağır vasıta sürücü sektörü üzerinde ekstra baskı oluşturmaktan sorumlu olduğunu söyledi. Üreticilerin artık “ek bürokrasi” ile karşı karşıya kaldıklarını ve sürücülerin “düzinelerce sayfa evrak” doldurmak zorunda kaldıklarını, tüm bunlarla uğraşmaları ve bir yerden başka bir yere mal almaları gerekiyorsa, bu bir ağır vasıta sürücüsü için oldukça uzun bir emirdir,” diye ekledi.
Emekli sürücüler –
RHA’ya göre, bir HGV driver – Ağır vasıta sürücüsünün ortalama yaşı 55 iken, sürücülerin %1’inden azı 25 yaşın altındadır. Her hafta yaklaşık 2.000 sürücünün, genellikle emeklilik nedeniyle sektörden ayrıldığını ve aynı dönemde yalnızca 1.000 yeni işe alınanın katıldığını söylüyor.Bay McKenzie Sky New haber kanalına konuşla ilgili şunları söyledi: “Yaşlanan bir kamyon şoförü nüfusumuz var, bu yüzden emekli olmak istedikleri için mesleği bırakan daha fazla kamyon şoförümüz var. Her hafta geçtikçe, katılmaktan çok ayrılan sürücülerimiz var, bu nedenle tedarik zincirinde gıcırdayan ve dağılan yeni bir şey var.
Eğitim ve ödeme maliyeti” dedi .Bay McKenzie, sektörün “kamyonculuk mesleğini gençler için çok daha çekici hale getirmesi gerektiğini” söyledi ve eğitim maliyetinin caydırıcı olduğu konusunda uyararak şöyle bir yorumda bulundu;”Gençlerin kamyon şoförü olmak istemelerini istiyoruz ve kamyon şoförü olmak için eğitim almak pahalı en az £ 4.000 , muhtemelen £ 7.000 Sterlin ve bu çoğu gencin cebini aşıyor. Bu yüzden, bu mali yükü onlardan almayı ve içeri girmelerini ve içeride kalmalarını kolaylaştırmalıyız.Yaşadığımız sorunlardan biri düşük ücretti ve şimdi bu sorun çözülüyor. Birçok durumda kamyoncu maaşının oldukça çarpıcı bir şekilde yılda 40.000 – 50.000 Sterline yükseldiğini görüyoruz, bu çok hoş.”
Vergi değişiklikleri –
Sektörden ayrılan bazı ağır vasıta sürücüleri için bordro ödeme vergisi ödeme şekline ilişkin kurallarda bir değişiklik suçlandı.IR35 kurallarında yapılan reform, çalışanların fiilen çalışan olarak çalışırken daha az vergi ve Ulusal Sigorta ödedikleri limited şirketler kurmalarını önlemek için tasarlandı. Randstad UK Recruitment CEO’su Victoria Short, Sky News haber kanalına yaptığı açıklamada, bunun birçok ağır vasıta sürücüsünün serbest meslek statüsünden çalışan statüsüne geçmesiyle sonuçlandığını ve bunun da kazançlarının %25’e kadar düştüğünü söyledi.
Çalışma şartları
Victoria Short’a göre, Birleşik Krallık’taki yol kenarı hizmetlerindeki koşullar anakara Avrupa’dakinden “çok daha kötü”.”Avrupa anakarasından buraya gelip çalışmak için yetenekleri çekmeye çalışırken ve orada sahip oldukları ücret ve koşullar daha iyi olduğunda, şu gibi şeylere nasıl bakabileceğimizi düşünmeliyiz.”dedi.
Sorunu çözmek için neler yapılıyor?
Geçici vizeler –
Hükümet, yabancı kamyon sürücülerinin Birleşik Krallık’ta çalışmasına izin veren bir vize değişikliğinin önünü açtı. Geçici önlemler, süpermarket raflarını hindi ve oyuncaklarla dolu tutmak ve benzin istasyonlarında karşı teslimat güçlükleri sağlamak amacıyla 5.000 ağır vasıta sürücüsü ve 5.500 kümes hayvanı işçisi için Noel Arifesine kadar Birleşik Krallık’ta istihdam edilmesi için fırsatlar yaratacak.
Ancak Bay McKenzie, geçici vizelerin nakliye sektörünün karşılaştığı sorunları “çözmeyeceğini” ve “kamyoncular için eğitim, çıraklık eğitimi, test ve sosyal yardım tesisleri konusunda yapılması gereken çok daha fazla şey olduğunu” da sözlerine ekledi.
HGV sürüş testleri rahatladı –
Ulaştırma bakanı bu ayın başlarında, Noel’den önce kamyon şoförü sıkıntısının üstesinden gelmek amacıyla 50.000’in daha alınmasına izin vermek için HGV sürüş testlerinin gevşetileceğini duyurdu. Ulaştırma bakanı Shapps, COVID-19 salgını sırasında testlerin askıya alınmasından sonra süreci hızlandırmak için üç değişiklik olacağını söyledi.
Değişiklikler şunlar:
• 20 Eylül’den itibaren araç sürücüleri, bu yıl yaklaşık 30.000 daha fazla HGV driver – Ağır vasıta sürücü testinin yapılmasına izin vermek için römork veya karavan çekme testine giremeyecek.• Geri vites alıştırma elemanı kaldırılarak ve treyler testleri için ayırma ve yeniden birleştirme alıştırması kaldırılarak testler daha kısa yapılacaktır – ve bunların üçüncü bir tarafça ayrıca test edilmeleri gerekmeyecektir• Mafsallı araç sürücülerinin artık önce daha küçük bir araç için ehliyet alması gerekmeyecek. Hükümet, bunun her yıl yaklaşık 20.000 daha fazla HGV driver – Ağır vasıta sürücü testine izin vereceğini ve sürücülerin lisans alıp sektöre daha hızlı girebileceği anlamına geldiğini söylüyor.
Askeri destek?
Hükümetin, kötüleşen bir mal birikimiyle mücadele etmek amacıyla Kraliyet Lojistik Birlikleri de dahil olmak üzere ordudan ağır vasıta uzmanlarını çağırmaya hazır olduğuna dair raporlar var. Ancak RHA’nın başkanı Richard Burnett, , HGV driver – Ağır vasıta sürücüsü sıkıntısının üstesinden gelmek için ordu personelinin görevlendirilmesinin İngiltere’nin teslimat krizinin “yüzeyini çizmeyeceğini” söyledi.HGV driver – Ağır vasıta sürücüsü nedir?
Genellikle ağır vasıta sürücüsü olarak adlandırılan, büyük bir araç yani, 3.500 kg’ın üzerinde bir kamyon veya kamyonu çalıştırmaya yetkili kişidir.