Ekonomi, İSTANBUL11.04.2021 10:35 ~ 11.04.2021 10:36
Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB), mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67 artışla 82,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Birliğin en fazla ihracat yaptığı ülkelerden Irak’a ihracat yüzde 200’e yakın artışla 16 milyon dolara ulaşırken, mobilyada hedef pazar ABD’ye ihracat yüzde 112 oranında artarak 2,7 milyon dolar oldu.
Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB), mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 67 artışla 82,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Birliğin en fazla ihracat yaptığı ülkelerden Irak’a ihracat yüzde 200’e yakın artışla 16 milyon dolara ulaşırken, mobilyada hedef pazar ABD’ye ihracat yüzde 112 oranında artarak 2,7 milyon dolar oldu.
AKAMİB’den yapılan açıklamaya göre Birlik ihracatından yüzde 57 ile en fazla payı alan mobilya ihracatı yüzde 69 artışla 47 milyon dolar olurken, pandeminin başladığı dönemde bile ihracat artışını sürdüren orman tali ürünleri sektörü yüzde 106 artışla 7,75 milyon dolar seviyesine geldi.
IRAK, FRANSA VE ABD’YE ARTIŞ YÜZDE 100’ÜN ÜZERİNDE
Mart ayında en fazla ihracat Irak’a yapılırken, ikinci sırada yüzde 67 artışla 6,7 milyon dolar ihracat yapılan Almanya yer aldı. Almanya’yı yüzde 46,3 artışla 6 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen İsrail takip etti. En fazla ihracat artışı yüzde 800 bin artışla 2,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen Arnavutluk’a olurken, Fransa’ya yüzde 168 artışla 3,7 milyon dolar, mobilyada hedef pazar ABD’ye ise yüzde 112 artışla 2,7 milyon dolar ihracat yapıldı.
MART AYINDA YÜZDE 67’LİK ARTIŞ
İhracat rakamlarındaki artış oranını değerlendiren AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, şu bilgileri verdi:
“Geçen yıl mart ayı koronavirüs nedeniyle ülkelerin kapanmaya başladığı bir dönemdi ve birlik ihracatımız yüzde 22 gerilemişti. Bu yıl Mart ayındaki yüzde 67’lik artışla işlerin iyi gittiğini ifade edebiliriz” dedi. Daha fazla ihracat yapmak ve sürdürülebilir büyüme için ihracatı tabana yaymak gerektiğini belirten Başkan Kılıçer, “Sadece belli şehirler ve belli sektörler değil, topyekün bir artışın ülkemiz ekonomisine, istihdama katkısının bilinciyle hareket ediyoruz. Mart ayında birliğimizin bölgesindeki Kayseri ilimizin ihracatını yüzde 63, Adana’nın yüzde 90, Mersin’in ise yüzde 108 artırmış olması çok sevindirici. Birliğimizin ve bölgemizin lokomotifi mobilya sektörünün yanında kağıt, karton ve matbu yayınlar sektöründeki yüzde 62, keresteler, sandık, kafes ve palet sektöründeki yüzde 53 ve orman tali ürünleri sektöründeki yüzde 10