10 Haziran 2026 Çarşamba
  • Ana Sayfa
  • Gizlilik Politikası
  • Künye
  • İletişim
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
Ana Sayfa Genel

10 yıl süren araştırma: Kahve ömrü uzatıyor

10 Şubat 2022
in Genel, Manşet 1, Seyahat & Yemek
A A
Facebook ile paylaşTwitter ile PaylaşWhatsapp
Avrupalı bilim insanlarınca 10 yıllık bir sürede tamamlanan araştırma, düzenli olarak kahve tüketen kişilerin kahve içmeyenlere kıyasla yüzde 12 oranında daha uzun yaşadığını ortaya koydu.
İngiltere’deki Queen Mary Üniversitesi ve Macaristan’daki Semmelweis Üniversitesi’nden bilim insanlarının 10 yıl boyunca yürüttüğü incelemeler, kahvenin insan ömrünü uzatmada yardımcı olduğunu gösterdi.
Yaklaşık 500 bin kişi üzerinde yapılan incelemelere göre düzenli kahve tüketen kişiler, kahve tüketmeyenlere kıyasla yüzde 12 oranında daha uzun bir ömre sahip oluyor.
Araştırma sonuçları ayrıca, kahve tüketiminin kalp ve damar hastalıklarına yakalanma ya da felç geçirme olasılığının yaklaşık yüzde 20 daha az olduğunu ortaya koydu.
Uzmanlar, araştırmada belirtilen faydaların yalnızca öğütülmüş kahve için geçerli olduğunu, hazır toz kahvelerin söz konusu faydaları sağlamayacağını belirtti.
Günde üç bardaktan fazla kahve tüketiminin ilave bir fayda getirmediğini kaydeden bilim insanları, kahvede kafeinin yanı sıra kanser, tip 2 diyabet ve bunama riskini azaltmakta etkili mineraller ve antioksidanların bulunduğunu vurguladı.
Ancak kimi uzmanlara göre kahvenin yüksek tansiyon ve kalp hastalıklarından ölüm riskini arttırma ihtimali de söz konusu.
Queen Mary Üniversitesi’nden Dr. Steffen Petersen, araştırma sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede incelemelerin orta düzeyde kahve tüketiminin ‘kardiyovasküler olarak zararlı olmadığını ve hatta faydalı olabileceğini’ gösterdiğini söyledi.
Daily Mail’e konuşan Petersen, şu ifadeleri kullandı:

“Bildiğimiz kadarıyla bu, kahve tüketiminin kalp ve damar sistemi üzerindeki etkilerine odaklanan bugüne kadarki en büyük araştırma.”

Araştırmaya katılanların yüzde 22’si kahve tüketmeyenlerden, yüzde 58’i ise her gün düzenli olarak 1 ila 3 fincan kahve tüketenlerden oluşurken geriye kalanlar günde en az 3 fincan kahve tükettiklerini belirtti.
Düzenli kahve tüketenlerin diyabete daha az yatkın olduğunu tespit eden bilim insanları, kafeinin iştah kesici olması nedeniyle daha düşük obezite oranlarına neden olmuş olabileceğini düşünüyor.
Uzmanlar araştırmaya katılan 30 bin kişinin kardiyovasküler MRI sonuçlarını da mercek altına aldı. Buna göre, düzenle kahve içenlerin içmeyenlere oranla daha sağlıklı kalplere sahip olduğu tespit edildi. Kaynak:Sputnik
PaylaşTweetGönder
Önceki Haber

Halil Falyalı toprağa verildi

Sonraki Haber

Rusya-Ukrayna gerilimine ilişkin Boris Johnson’dan açıklama: Askeri hazırlık…

İlgili Haberler

3. Sayfa

Yunanistan’dan İzmir’e gönderilen uyuşturucular ele geçirildi

Dünya

Helikopteri düşürülen ABD, İran’a misilleme yaptı

Manşet 1

“Terörsüz Türkiye milli varlığın zırhıdır” diyen Bahçeli’den CHP’ye sağduyu çağrısı!

3. Sayfa

İtalya’daki Baronun Çetesine 7 İlde Operasyon: 6’sı Avukat 54 Gözaltı

Çevre

Filipinler’de 7,8’lik Dehşet! Ölü Sayısı Artıyor, 1500 Ev Tamamen Yıkıldı

Dünya

Lübnan’daki İsrail saldırılarında ölü sayısı 3 bin 637 oldu

Sonraki Haber

Rusya-Ukrayna gerilimine ilişkin Boris Johnson'dan açıklama: Askeri hazırlık...

En 1win te invita a participar en el emocionante mundo de las apuestas deportivas y juegos de casino. Regístrate y disfruta de bonos únicos y atención personalizada. Seguridad y diversión garantizadas para todos nuestros jugadores.

Welcome to Mega Casino, where excitement and entertainment meet. Enjoy our extensive library of games featuring slots, blackjack, and roulette. Join today and experience the thrill!

Son Haberler

Yunanistan’dan İzmir’e gönderilen uyuşturucular ele geçirildi

A Milli Kadın Futbol Takımımız Malta’yı farklı yendi!

Helikopteri düşürülen ABD, İran’a misilleme yaptı

“Terörsüz Türkiye milli varlığın zırhıdır” diyen Bahçeli’den CHP’ye sağduyu çağrısı!

İtalya’daki Baronun Çetesine 7 İlde Operasyon: 6’sı Avukat 54 Gözaltı

Filipinler’de 7,8’lik Dehşet! Ölü Sayısı Artıyor, 1500 Ev Tamamen Yıkıldı

Lübnan’daki İsrail saldırılarında ölü sayısı 3 bin 637 oldu

Bahane arayan bölücüler yine saldırdı..

Trump canlı yayını terk etti! Sunucuya ağır sözler: ‘Ya sahtekarsınız ya aptal!’

Dominik Cumhuriyeti’nde uçak kazasında 2 kişi hayatını kaybetti

Turkulak.com.tr

  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
  • Yaşam
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar

Bizi Takip Edin

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Sonuç Yok
Tüm sonuçları göster
  • >
  • Politika
  • Medya
  • Ekonomi
  • Dünya
  • Spor
  • Teknoloji
    • Bilim
    • Otomotiv
    • Savunma
  • Yaşam
    • 3. Sayfa
    • Astroloji
    • Kadınlar Klübü
    • Kitap
    • Kültür-Sanat
    • Magazin
    • Sağlık
    • Seyahat & Yemek
    • Sinema & Tv
  • Yazarlar
  • Özel Dosyalar
    • Özel Dosyalar
    • Konuk Yazarlar
    • Röportajlar

Bu web sitesi çerezleri kullanır. Bu web sitesini kullanmaya devam ederek, çerezlerin kullanılmasına izin vermiş olursunuz. Gizlilik ve Çerez Politikamızı ziyaret edin.