Pazara sunulduğu günden bu yana, elde ettiği satış rakamlarıyla en başarılı Avrupalı otomobil olma özelliğini sürdüren Golf’ün sekizinci nesli bugün itibariyle Türkiye’de satışa sunuldu.
Haber ve Fotoğraflar ntv.com.tr’den aynen alınmıştır.
Volkswagen Golf’ün Türkiye fiyatı belli oldu.
Lansmana özel 300 adet giriş seviyesi (Impression) modeli 196 bin 500 liradan satışa sunulacak.
Türkiye’de satışa sunulan motor yelpazesinde benzinli (TSI) ve hafif hibrit teknolojisiyle desteklenen eTSI (mild hibrit) motorlar bulunuyor. Üç silindirli 110 PS’lik TSI ve mild hibrit teknolojisine sahip (eTSI) motorun yanı sıra, 150 PS gücüne sahip (eTSI) mild hibrit teknolojisi içeren benzinli motor seçenekleriyle satışa sunulan Yeni Golf, 223 bin 500 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatıyla alınabilecek.
Golf modelinin Türkiye’de satışına 1994 yılında başladıklarını söyleyen Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Satışa sunduğumuz günden bu yana 210 bin’den fazla Golf’ü tüketicilerle buluşturduk.” dedi. “Golf hem segmentinin yaratıcısı hem de lideri. 2013 senesinde kompakt hatchback segmentinin en çok tercih edilen otomobili haline gelen Golf, bu unvanını selefinin pandemi sebebiyle sadece yarım yıl satıldığı 2020 senesine kadar korudu. Aylık bazda baktığımızda yüzde 58’lere ulaşan segment payı Golf’ün ne kadar beğenilen bir model olduğunu gösteriyor.” diye sözlerine devam etti.
Yeni Golf’ün planlanan süreden daha geç pazara sunulmasına rağmen, satış anlamında arayı kapatacak güce sahip olduğunu söyleyen Bottaro, “Golf ikonik hale gelmiş zamansız bir model. Tamamen dijitalleşen iç mekanı, ilerici teknolojileri ve sürdürülebilir mobilite yaklaşımıyla Yeni Golf, markanın başarısına katkı sağlamaya devam edecek.” dedi.
Satışa sunulduğu ilk günden itibaren tüm nesillerinde gündelik kullanımı, zamansız tasarımıyla birleştiren Golf, geleneğini sekizinci nesilde de bozmuyor. İşlevsel anlamda yakaladığı atılım, tasarımsal anlamda da kendini gösteriyor. Yenilenen far tasarımı ile çok daha modern ve agresif bir görüntüye bürünen Golf; yeni ön ve arka tampon, radyatör ızgarasını takip eden dört çizgili kaput tasarımı ve C sütununa kadar devam eden omuz çizgisiyle bugüne kadar üretilen en iddialı ve aerodinamik olarak en ileri seviyeye getirilmiş nesil olarak karşımıza çıkıyor.
Geleneksel aydınlatma teknolojisinin yerini alan LED teknolojisine sahip aydınlatmalar, sekizinci nesil Golf’ün baskın ve belirgin stil unsurlarından biri haline geliyor.
Volkswagen mühendisleri sade, dinamik ve akıcı bir tasarımla, sürtünme katsayısını 0,275’e indirerek, Golf’ün son derece aerodinamik bir yapıya kavuşmasını sağlıyor. Bu yapı, karşıdan esen rüzgarda dahi hava direncinden kaynaklı sürtünmeyi minimuma indirerek daha sessiz ve konforlu bir sürüşü de beraberinde getiriyor.
Gelişen teknolojiyle birlikte karmaşıklığın arttığı günümüzde, yeni Golf, sezgisel ve pratik kullanıma imkan tanıyor. Neredeyse tümü dijitalleşen iç mekanı, dokunmatik ve touch slider’lar ile kumanda edilen fonksiyonları sayesinde Yeni Golf hiç olmadığı kadar dijital bir dünya sunuyor. Yeni Golf’te standart olarak sunulan Dijital Kokpit’te 10 inçlik dijital gösterge paneli “Active Info Display” ve 8,25 inçlik Bilgi & Eğlence Sistemi dikkat çekiyor. Bunların yanı sıra far grubu, klima ve radyo ayarları tamamen dokunmatik özelliğe sahip “touch button”lar ve “touch slider”larla yapılabiliyor.
“Touch slider” özelliği ile sıcaklık ve ses kontrollerine hızlı ve sezgisel erişim sağlanabilirken, Bilgi & Eğlence Sistemi altında yer alan dokunmatik tuşlarla ek klima işlevlerine, destek sistemlerine, otomobilde bulunan donanıma bağlı olarak, sürüş modlarına ve park asistanlarına doğrudan erişim sağlanıyor. Aydınlatma, görüş fonksiyonları ve sunroof hareketleri için de ayrı dokunmatik kontrol panelleri bulunuyor.
Kısacası, Yeni Golf’te direksiyon üzerindeki kumanda tuşları hariç neredeyse tüm fonksiyonlar dijital olarak kontrol edilebiliyor.
Golf’ün ilk neslinin üretimi 1974 yılının Mart ayında Wolfsburg’da başladı ve aynı yılın Mayıs ayında satışa sunuldu. Arkadan itişli ve arkada yer alan motoruyla pazarın hakimi konumunda olan Beetle’ın selefi Golf, önden çekişli ve ön kısımda konumlandırılmış su soğutmalı motor akımının en önemli temsilcisi ve kompakt hatchback segmentinin yaratıcısı oldu.
DÜNDEN BUGÜNE EFSANENİN EVRİMİ
Neslin son temsilcisi olan yeni Golf bugün Türkiye’de satışa sunuldu.
Volkswagen Golf 8, bir öndeki jenerasyonuna göre daha teknolojik donanımlarla geldi.
AVRUPA’NIN EN ÇOK SATAN OTOMOBİLİ
Aracın Türkiye fiyatı da belli oldu.
eTSI MILD HYBRID TEKNOLOJİSİ
Yeni Golf’te yer alan 1.0 TSI 110 PS EVO, 1.0 eTSI 110 PS EVO ve 1.5 eTSI 150 PS EVO motorlar, aynı zamanda değişken emme ve egzoz subap zamanlaması ve 350 bar gibi yüksek basınca sahip direkt benzin enjeksiyonu ile donatılmış.
48V’luk bir Lithium-ion batarya’dan güç alan Hybrid sistem, kalkışlarda ve ek güç ihtiyacı olduğunda devreye girerek 0,4 lt/100 km’ye kadar ek yakıt tasarrufu sağlıyor.
Bataryalar, frenleme ve benzinli motorun çalışması sırasında kendi kendine şarj oluyor.
YAPAY ZEKA İLE AKILLI AYDINLATMA
Yeni Golf’ün aydınlatma alanında otomotiv endüstrisinin en gelişmiş teknolojik seviyesini ifade eden IQ. LIGHT – LED Matrix farları, her bir farın içinde bulunan 22 adet bağımsız LED modül ile farklı hava ve yol şartlarında en optimum aydınlatmayı garanti altına alıyor. Zayıf görüş koşulları için özel bir fonksiyonu da bulunan statik viraj farları, “Şehir İçi”, “Standart” ve “Otoban” olmak üzere 3 farklı uzun far modu ve entegre dinamik sinyal lambaları ile IQ. LIGHT- LED Matrix farlar, ayrıca düşük enerji tüketimleri ile yakıt ekonomisine de katkı sağlıyor.
TAMAMEN DİJİTAL YENİ İÇ MEKAN
Yeni Golf, tamamen dijitalleşmiş bir iç mekan sunuyor. Dijital Gösterge Paneli “Active Info Display”, 10” genişliğinde yüksek çözünürlüklü TFT LCD ekranıyla, tüm veri ve bilgileri direkt olarak sürücünün görüş alanına yansıtıyor.
Ayrıca Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “Head-up Display” sayesinde ön cam, bir projeksiyon yüzeyine dönüşebiliyor. Böylece hız, sürüş destek sistemlerinden gelen mesajlar veya navigasyon talimatlarını takip ederken gözünüz sürekli yolda kalabiliyor.
Dijital Kokpit’in tam ortasında, sürücüye dönük bir şekilde konumlandırılan merkezi bilgi ve eğlence sistemi ekranı, radyo, bluetooth, telefon ve navigasyonun dışında 3 Bölgeli Tam Otomatik Klima “Climatronic” ve araç ayarları için de bir kontrol paneli görevini üstleniyor.
SHİFT-BY-WİRE
Yeni Golf’ün sunduğu sezgisel kontrol arabirimlerinden belki de en dikkat çekicisi, iç mekana adımını atan herkesin fark edeceği yeni nesil vites seçim kumandası. Bu yeni tasarımda, geleneksel vites kollarının sahip olduğu mekanik bağlantılı Park konumu (P), artık diğer konumlar gibi şanzımana tamamen elektronik olarak bağlı. “Shift-by-Wire” adı verilen bu sistem sayesinde, Yeni Golf’te bir vites seçmek için orta konsolda bulunan vites seçim kumandasının istenilen konuma getirilmesi yeterli.
Çift Kavramalı Şanzıman “DSG”, birkaç milisaniyede bir üst vitese geçerken sarsıntı, hızlanmada kesinti ve güç kaybını ortadan kaldırıyor.
Araçta, merkezi bilgi ve eğlence sistemi ekranı üzerinden dokunmatik olarak seçilebilen 30 farklı renk seçeneği bulunuyor.
Kablosuz Mobil Bağlantı Arayüzü “App-Connect”, seçilen uygulamaları ve içeriği doğrudan aracınızda rahatça kullanmanızı sağlarolanak veriyor.
Araçta güncel akıllı telefonlara bağlanmak için üç farklı imkan sunuluyor: CarPlay, Android Auto ve MirrorLink.
AKTİF SILİNDİR YÖNETİMİ “ACT”
Aktif Silindir Yönetimi “ACT”, yolculuğunuz sırasında nispeten düşük bir motor gücüne ihtiyacınız olduğunda, sahip olduğu dört silindirden ikisini devreden çıkararak ultra düşük bir tüketim moduna geçiyor.
Ortalama 11 ms içinde ilgili silindirler sarsıntısız ve hissedilmeden devreye girerken, bu sayede ortalama yüzde 16 daha az yakıt sarfiyatı sağlanıyor.
- Paylaş
- Etiketler :
- Volkswagen
- Otomobil
- Otomotiv
DİĞER GALERİLER
Yeni Golf, Türkiye’de yollara çıkıyor: Dünden bugüne efsanenin yolculuğu Corona virüs gölgesinde otomobil tanıtımları (Renault Taliant tanıtıldı) Elektrikli Dacia Spring yollara çıkıyor 2021 yılında Türkiye’de satılan yeni otomobil modelleri Yenilenen Fiat Panda, hibrit seçeneği ile Türkiye’de Türkiye’de 2021 yılında satılan en ucuz sıfır otomobiller
Yeni Golf, Türkiye’de yollara çıkıyor: Dünden bugüne efsanenin yolculuğu
Pazara sunulduğu günden bu yana, elde ettiği satış rakamlarıyla en başarılı Avrupalı otomobil olma özelliğini sürdüren Golf’ün sekizinci nesli bugün Türkiye yollarına çıkıyor. İşte 1974 yılından bugüne efsane haline gelen Golf’ün evrimi…
Abone ol
- Paylaş
ntv.com.tr 15.03.2021 – 10:20 | Son Güncelleme : 15.03.2021 – 10:22
Volkswagen Türkiye, sekizinci neslinin Türkiye’de satışa sunulmasına sayılı günler kaldı. Efsane modelinin 47 yıla dayanan başarılarla dolu bir hikayesi var. İşte ilk olarak 1974’te başlayan evrim…
GOLF I – DÖNÜM NOKTASI
Tüm dünyada bir başarı hikayesi olarak kabul edilen Golf’ün ilk neslinin üretimi 1974 yılının Mart ayında Wolfsburg’da başladı ve aynı yılın Mayıs ayında satışa sunuldu. Arkadan itişli ve arkada yer alan motoruyla pazarın hakimi konumunda olan Beetle’ın selefi Golf, önden çekişli ve ön kısımda konumlandırılmış su soğutmalı motor akımının en önemli temsilcisi ve kompakt hatchback segmentinin yaratıcısı oldu.
Giorgetto Giugiaro tarafından geliştirilen Golf Mk I’den beklenti son derece yüksekti. O tarihe kadar gelmiş geçmiş en başarılı otomobil olan ve 21.5 milyon adetten fazla üretim rakamıyla bir ikon haline gelmiş Beetle’ın, başarı hikayesini devam ettirmesi bekleniyordu. Tasarımı, geniş iç hacmi, modern ve güvenli sürüş konsepti sayesinde 1976 yılının Ekim ayında Golf’ün bir milyonuncusu banttan indi ve Beetle’in bayrağını yukarıya taşıyacağını kanıtlamış oldu.
1. nesil Golf’ün öne çıkan özellikleri arasında geniş iç hacim, üstün güvenlik özellikleri, pratik kullanıma uygunluk ve öne eğimli ön gövdesi sayesinde sürücü için net görüş açısı vardı.
1976’da Golf GTI’ın pazara sunulmasıyla Volkwagen, bu segmenti daha dinamik bir hale getirdi. Kısa süre içerisinde kompakt spor konseptiyle birlikte anılacak olan bir model yaratmış oldu.
1979’da, dünyanın en çok satılan cabriolet modeli olan Golf Cabriolet’nun lansmanının yapılması o zamanlar zaten “Golf Klasse” olarak bilinen bu segmente yeni bir hava getirdi. Golf 1 tüm versiyonları ile birlikte dünyanın dört bir yanında yaklaşık 7 milyon adet satış rakamına ulaşarak, Beetle’ın varisi olmaya değer bir otomobil olduğunu kanıtladı.
GOLF MK II – 1983 – 1991
1983 yılında, Volkswagen ikinci nesil Golf’u pazara sunarak segmentinde teknolojik ilklere de adım attı. Almanya’nın en önemli yazarlarından biri olan Florian Illies’in dönemin insanlarını ifade etmek için ortaya attığı “Golf nesli”, işte bu otomobille araba kullanmayı öğrendi. Golf Mk II, 1991 yılında üretimine son verilene kadar, 6.3 milyon adetlik bir üretime ulaştı ve Golf Mk I’den aldığı bayrağı başarı ile taşımaya devam etti.
- nesil ile Golf’ün, dış tasarım detayları çok fazla değişmese de boyutları 170 mm artarak yenilendi. Volkswagen, aynı zamanda hava sürtünme katsayısı değerini de 0.42’den 0.34’e düşürerek, otomobilin aerodinamiğini de ciddi oranda geliştirmeyi başardı.
1984 yılında ilk kez katalitik konvertör, 1986 yılında ise kilitlenme karşıtı fren sistemi (ABS) ve hidrolik direksiyon sistemi kullanıldı. 1988 yılında üretilen Rallye Golf G60, 160 PS üreten G-Lader supercharger bir motora sahipti. Aynı yıl, Golf üretimi 10 milyon adedi buldu. 1990 yılında, dört tekerlekten çekişli Tiguan’ın atası sayılabilecek Volkswagen Golf Country üretildi. 1991’den itibaren Golf Mk II üretimi sadece Wolfsburg’da değil, Zwickau (Saksonya) yakınlarındaki Mosel tesisinde de başladı.
GOLF III (1991-1998)
90’lı yıllar, sürücüler için güvenlik ve konforun önem kazanmaya başladığı yeni bir dönemin başlangıcıydı. Tarihler 1991 yılının Ağustos ayını gösterdiğinde, bilinen ekstra güvenlik özelliklerinin yanı sıra, ürün gamına getirdiği pek çok yeniliklerle hafızalara kazınan Golf Mk 3 pazara sunuldu. 6 silindir motor (VR6), Cruise Control, ilk turbo dizel enjeksiyon sistemine sahip dizel motor (TDI) ve ilk ön hava yastıkları, üçüncü nesil Golf’le birlikte sunulan yenilikler arasında yer aldı. 1996 yılının Eylül ayında, ABS bütün Golf otomobillerde standart olarak sunulan bir ekipman haline geldi.
Üçüncü nesil Golf’le birlikte Volkswagen aynı zamanda yeni bir cabrio, yeni bir Syncro II modeli (4 tekerlekten çekişli bir model) ve 1993 yılında ilk Variant versiyonunu da pazara sundu.
Bir yıl sonra, ürün yelpazesi toplam 15 milyon adet üretimle bir rekora imza attı. 1997 yılında, 4.83 milyon adet üretime ulaşan Golf Mk 3 de, Volkswagen tarihindeki başarılar arasına girdi.
GOLF IV (1997-2003)
GOLF V (2003-2009)
Volkswagen tasarımcıları bu jenerasyonda Golf’ün keskin ve belirleyici özelliklerini kaybetmeden daha modernize bir hale getirmeyi başardılar. Golf 5, Volkswagen’in o dönemki yeni tasarımcısı Murat Günak’ın kaleminden çıkan ilk Volkswagen modelidir. Volkswagen, Golf V ile yeni bir olgunlaşma sürecinin başladığını gösterdi.
Beşinci nesil lazer kaynaklı gövde, dört bağlantılı arka süspansiyon, 7 vitesli DSG, bi-xenon farlar, yağmur sensörü gibi birçok önemli teknik yeniliklerle de segment standartlarının önüne geçti. Yine aynı dönemde bu yeni modelde, standart hava yastıklarının yanı sıra (ön, ön yan, baş koruma yastığı), opsiyonel olarak arkada da yan hava yastıkları sunulmaya başlandı.
Golf V ürün ailesi yeni gövde varyasyonları sayesinde giderek daha farklı kesimlere hitap etmeye başladı. 2006 yılında lansmanı yapılan Golf Plus, 2007 yılında hafif arazi bodykitli bir Golf Plus olan CrossGolf, Golf Variant ve sadece 4.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimiyle yeni bir rekora imza atan ekonomik ve çevreci Golf BlueMotion geldi.
Tarihler 2007 yılının Mart ayını gösterdiğinde Golf son derece önemli bir dönüm noktasını kutladı: 1974 yılında üretimine başlanan efsane model 25 milyon adet üretim başarısına ulaştı. MK 5 model ailesi 2008 yılına kadar toplam 3.4 milyon adet üretildi.
GOLF VI (2009-2012 )
2008 yılında Volkswagen, ‘Zamanın Ötesinde’ bir Golf’ü pazara sundu. 2009 yılında “Yılın Otomobili” seçilerek başarısını ispatlayan 6’ıncı nesil Golf, iç mekân kalitesi açısından sınıfında öncü olarak görülüyordu. Sürüş destek sistemleri daha etkili hale getirilen bu yeni nesilde, yakıt tüketiminde tasarruf sağlayan TSI ve TDI motorlar sunuldu. Adaptif Cruise Control (ACC), park asistanı, uzun far asistanı, dinamik şasi kontrolü, yokuş kalkış desteği, iyileştirilmiş bir elektronik stabilizasyon kontrol sistemi (ESP) gibi teknolojilerle ile otomobile daha fazla dinamizm güvenlik ve konfor katıldı.
Golf 6’da, Start/Stop sistemi ve enerji geri kazanım modu, diz hava yastığı, dinamik far asistanı ve LED stop farları da opsiyonel olarak sunuldu.
Günümüzde dahi aranan modeller arasında yer alan Golf 6, seçkin nitelikleri ve zamansız tasarımı sayesinde uzun bir süre daha bu özelliğini devam ettirecek gibi görünüyor. Altıncı nesil Golf, 2008 ve 2012 yılları arasında 2.85 milyon adetlik bir üretim rakamına ulaştı.
GOLF VII (2012-2020)
Bugüne kadar üretilen yaklaşık 36 milyon adetlik Golf otomobilin yaklaşık 6 milyon adedine ismini veren 7’inci nesil Golf, ilk olarak 4 Eylül 2012 tarihinde, Berlin’deki dünya prömiyeriyle tanıtıldı.
Volkswagen’in sürdürebilirlik yaklaşımının öncüsü olan yeni nesil Golf, markanın karbon emisyonu azaltma hedefinin de ilk üyesiydi. Bu hedef doğrultusunda, Golf’ün ağırlığı 100 kg azaltılarak, otomobilin üst düzey çarpışma güvenliğinin korunması, hatta daha da artırılması planlanmıştı. Tam da öyle oldu.
Golf 7, sahip olduğu motora göre değişmekle birlikte, bir önceki jenerasyonuna kıyasla yüzde 23’e kadar yakıt tasarrufu sağlamayı başardı. Ayrıca opsiyonel olarak sunulan sürüş destek sistemlerinde de son derece cömertti: Adaptif hız sabitleyici, çarpışma öncesi hazırlığı, çoklu çarpışma freni, yorgunluk tespit sistemi, yeni progresif direksiyon, sürüş profil seçimi, dokunmatik renkli ekran, şerit takip sistemi gibi bu dönemde premium araçlarda görülen teknolojileri sundu.
Volkswagen birbiri ardına model ailesinin farklı üyelerini hızla pazara sundu, böylece sadece 2013 yılında dört farklı Golf versiyonu pazarda yerini aldı: Golf GTI, Golf GTD, Golf R ve Golf Variant. 2014 yılında Golf GTE ve e-Golf ile birlikte ürün yelpazesi elektrikli otomobile geçiş yaptı. Golf MK 7, satışa sunulduğu 2012 – 2020 yılları arasında teknolojisi ve tasarımı ile büyük beğeni topladı ve bugün, en çok satan üç Golf neslinden biri olmayı başardı.
Golf 8
Volkswagen Golf 8, bir öndeki jenerasyonuna göre daha teknolojik donanımlarla geliyor. Uzunluğu 4284 mm’ye çıkarılan Golf 8’in genişlik, yükseklik ve aks mesafesi değerleri ise sırasıyla 1789, 1456 ve 2636 mm.
Dijital Gösterge Paneli “Active Info Display”, 10” genişliğinde yüksek çözünürlüklü TFT LCD ekranıyla, tüm veri ve bilgileri direkt olarak sürücünün görüş alanına yansıtıyor.
IQ. LIGHT – LED Matrix farlar, her bir farın içinde bulunan 22 adet bağımsız LED modül ile farklı hava ve yol şartlarında en optimum aydınlatmayı garanti ediyor. Zayıf görüş koşulları için özel bir fonksiyonu da bulunan statik viraj farları, “Şehir İçi”, “Standart” ve “Otoban” olmak üzere 3 farklı uzun far modu ve entegre dinamik sinyal lambaları ile IQ. LIGHT – LED Matrix farlar, ayrıca düşük enerji tüketimleri ile yakıt ekonomisine de katkı sağlıyor.
MİLD HYBRİD TEKNOLOJİSİ
Yeni Golf, dünyaca ünlü TSI motorlarını kullanmaya devam ediyor. Yeni 1.0 TSI 110 PS EVO, 1.0 eTSI 110 PS EVO ve 1.5 eTSI 150 PS EVO motorlar, aynı zamanda değişken emme ve egzoz subap zamanlaması ve 350 bar gibi yüksek basınca sahip direkt benzin enjeksiyonu ile donatılmış.
Yeni eTSI, ayrıca Aktif Silindir Yönetimine “ACT” ve eşsiz bir Mild Hybrid teknolojisine sahip. 48V’luk bir Lithium-ion batarya’dan güç alan Hybrid sistem, kalkışlarda ve ek güç ihtiyacı olduğunda devreye girerek 0,4 lt/100 km’ye kadar ek yakıt tasarrufu sağlıyor. Bataryalar, frenleme ve benzinli motorun çalışması sırasında kendi kendine şarj oluyor.