Dört tekerlekten çekişli modellerde ön aksa bir asenkron motor (ASM) yerleştirilmişken, arka aksa sürekli mıknatıslı bir senkron motor (PSM) güç veriyor. 83 kWh bataryaya sahip arkadan itişli giriş seviyesi model, 185 kW (252 HP) gücünde ve 0’dan 100 km/s hıza 7,0 saniyede ulaşıyor. 100 kWh bataryalı arkadan itişli Performance modeli ise 225 kW (306 HP) gücünde ve 0’dan 100 km/s hıza 6,6 saniyede çıkıyor.
Arka akstaki yağ soğutmalı motor 280 kW (381 HP) güç üretirken, 580 Nm tork sağlıyor. Ön akstaki yine yağ soğutmalı motor ise 140 kW (190 HP) gücünde ve 275 Nm tork üretiyor. Bu kombinasyon, Q6 e-tron Sportback quattro için toplamda 285 kW (387 HP) sistem gücü sağlıyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5,9 saniyede ulaşmasını ve 210 km/s maksimum hıza ulaşamasını mümkün kılıyor. SQ6 versiyonunda yalnızca yazılım değişikliği sayesinde çok daha yüksek bir sistem gücü elde ediliyor: 360 kW- 489 HP (Launch Control ile: 380 kW/517 HP) güç üreterek 0’dan 100 km/s hıza 4,3 saniyede çıkıyor ve 230 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
270 kW’a kadar şarj kapasitesi ve 800 volt sistem altyapısı, bataryanın yüzde 10’dan yüzde 80’e 22 dakikada şarj edilmesini sağlıyor. Tam dolu batarya ile Q6 Sportback e-tron Performance, WLTP standardına göre 656 kilometreye kadar menzil sunuyor. 37 milimetre daha alçak yapısıyla (0,28 Cd yerine 0,26 Cd) geleneksel SUV versiyonuna göre daha iyi aerodinamik özellikler sunarak birkaç ekstra kilometre daha kazandırıyor.
Oto Haber