BAYKAR’da görevli uçak mühendisi 26 yaşındaki Tarık Kesekçi’nin trafik kazasındaki ölümü akıllara ASELSAN mühendisleri ve Türkiye’nin ilk F16 pilotu Şener Koltuk’un şüpheli ölümlerini getirdi.
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu Selçukgazi Viyadüğü yakınında feci bir trafik meydana geldi.
34 AFG 020 plakalı otomobil, aynı yöne giden Mustafa Haldız yönetimindeki 41 HZ 096 plakalı TIR’a arkadan çarptı.
TIR şoförünün ihbarı üzerine kaza yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. Gelen sağlık ekibinin yaptığı kontrolde, sürücü Kaya ile yanındaki Yusuf Taha Göktaş, Kaan Talip Tığlı ve Tarık Kesekçi’nin yaşamını yitirdiği belirlendi.
Olay yerinde yapılan incelemelerde otomobilin hız kadranının 145 ile 150 kilometre arasında takılı kaldığı öndeki kamyonun ise 80 kilometre hızla seyrettiği öğrenildi.
Kazada hayatını kaybedenlerden 26 yaşındaki Tarık Kesekçi ismi dikkat çekti.
Tarık Kesekçi, Baykar’da görevli Uçak Mühendisiydi ve Türkiye Savunma Sanayi’nin en önemli envanterlerinden yerli ve milli Akıncı’nın yapımında görevli performans ve analiz mühendislerinin takım liderliğini yapıyordu ve kilit bilgilere sahipti.
Kesekçi, Akıncı’nın yapım aşamasını anlatan ve 24 May 2020’de yayınlanan belgeselde de Selçuk Bayraktar ile birlikte rol almıştı.
Genç yaşında önemli bir görevde yer alan ve kilit bilgilere sahip mühendis Tarık Kesekçi’nin bu şekilde bir kazada yaşamını yitirmesi, soru işaretlerini de beraberinde getirdi.
Takip mi ediliyorlardı?
Arabayı başka bir araba mı sıkıştırdı?
Doğrudan kamyona çarptılar. Peki, neden fren yapmadılar?
Ya da neden sollamadılar?
Bu, sadece bir trafik kazası mı?
Bu soruların yanıtları aynı zamanda genç mühendisin hayatını neden kaybettiğini de ortaya çıkaracak.
Dünyanın gözünün üzerinde olduğu Akıncı SİHA’larının performans ve analiz mühendisleri takım lideri 26 yaşındaki uçak mühendisi Tarık Kesekçi’nin bu şekilde hayatını kaybetmesi akıllara şüpheli ölen ASELSAN mühendislerini getirdi.
Türkiye’nin gözbebeği ASELSAN’da hizmet veren mühendislerin ölümleri 2006’da başladı.
HÜSEYİN BAŞBİLEN’İN ÖLÜMÜ
5 Ağustos 2006’da, şirketin Milli Tank Projesi’nde görevli Mühendis Hüseyin Başbilen, şüpheli bir şekilde hayatını kaybetti.
İşe gitmek üzere evden çıktıktan sonra, aracı evinden 50 metre uzakta bulunan Başbilen, boğazı ve bilekleri kesik halde bulundu. Aracın kapıları kilitli el freni çekikti. Ölümü intihar olarak dosyalara geçen Başbilen’in ne ailesi ne de tanıdıkları intihara inanmadı.
Polisin olay yeri raporlarında ise Başbilen’in kanına aracın tavan koltuk ve kapılarında rastlanmaması, cinayet ihtimalini güçlendiren bir bulgu olarak değerlendirildi fakat kanıtlanamadı.
EVRİM YANÇEKEN VE MÜLSEM ÜNAL’IN ŞÜPHELİ ÖLÜMÜ
17 Ocak 2007’de ise, ODTÜ mezunu ASELSAN mühendisi Mülsem Ünal, aracında ölü olarak bulundu. Otopsi sonucunda, 30 yaşındaki mühendisin kafasından aldığı tek kurşunla öldüğü belirlendi. Raporda intihar ettiği yazıldı.
Ünal’ın şüpheli ölümünden 9 gün sonra, 26 Ocak 2007’de Ankara Batıkent’te oturan ve 6’ncı kattan atladığı iddia edilen Evrim Yançeken, olay yerinde hayatını kaybetti.
ASELSAN mühendisi Yançeken’in ölümünün ardından psikolojik sorunları olduğu iddia edildi.
TERHİSİNE 74 GÜN KALA ELEKTRİĞE KAPILDI
ODTÜ’den derece ile mezun olan elektrik eloktronik mühendisi Zafer Oluk, 10 Mayıs 2008’de vatani görevi sırasında İstanbul Hadımköy’deki birliğinde terhisine 74 gün kala elektrik çarpması sonucu şehit düştü.
Oluk’un trafo tamiri yaparken şehit olduğu iddia edildi. Ailesi bu iddiaya inanmadı fakat bu can kaybı da kayıtlara kaza olarak geçirildi.
KAZA GEÇİRDİ, TELEFONU VE CÜZDANI BULUNAMADI
Hakan Öksüz de ASELSAN bünyesindeki çok önemli projelerde çalışıyordu. 25 Ocak 2012’de geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybetti. Öksüz’ün telefonu ve cüzdanı kazadan sonra bulunamadı.
İHA PROJESİNDE ÇALIŞAN MÜHENDİS
Manyetik alan konusunda uzman olan Erdem Uğur ise ASELSAN bünyesinde İHA, F-16 gibi birçok önemli projede görev yapıyordu.
Uğur 16 Ocak 2015’te Ankara’daki evinde ölü bulundu. Uğur’un, gazdan zehirlenerek intihar ettiği iddia edildi.
İntihar iddialarına ailesi ve arkadaşları inanmadı. Bu olay da şüpheli olarak tarihteki yerini aldı.
14’ÜNCÜ KATTAN ATLADI
32 yaşındaki ASELSAN mühendisi Kerem Parıldar ise yerli savunma sistemleri üzerinde mesai harcıyordu. 21 Kasım 2017’de bir binanın 14’üncü katından kendisini atarak intihar etti.
EVİNDE ÖLÜ BULUNDU
Pilot Albay Şener Koltuk… Türkiye’nin ilk F16 pilotu Şener Koltuk.
1970 yılında teğmen rütbesi ile Hava Kuvvetleri’ne katılan Koltuk, uçuş okulu eğitimini takiben Hava Kuvvetlerinin muharip ve uçuş eğitim birliklerinde pilot ve öğretmen pilot olarak görev yaptı.
Türkiye’nin ilk F16 pilotudur ..
TARİH: 14 Ekim 1987. Saat: 11.05.
Yer, Ankara Mürted.
4’üncü Ana Jet Üssü’nün pistinde bir F16 frenlerini bırakmış, kulakları adeta sağır eden bir gümbürtüyle hızlanıyordu.
Nefesler tutulmuştu.
Çünkü 86-0068 kuyruk numaralı o F16, tarihimizde yeni bir sayfa açıyordu. Türkiye’de üretilen ilk savaş uçağıydı.
İlk kez test ediliyordu. Haliyle, düşme ihtimali yüksekti. Pilot, 36 yaşında bir binbaşıydı. Şener Koltuk. ‘Kelle Koltuk’ diyorlardı ona.
Haklıydılar… Çünkü bu işi yapabilmek için hakikaten kelleyi koltuğa almak gerekiyordu. Havalanacak, bütün manevraları deneyecek, kelimenin tam manasıyla ‘canını çıkaracaktı’ hiç uçmamış uçağın… Kalktı, daldı, çıktı, yattı, döndü ve sağ salim indi.
‘Tamam’ dedi, ‘Bu uçar…’
521 uçağın test uçuşunu yaptı. 521 kez ‘maksimum’ riske attı hayatını… Bu bir dünya rekoru… Çünkü, binlerce parça ve milyonlarca hesaptan oluşan ‘sıfır kilometre’ 521 uçağı, düşürmeden indiren başka bir pilot yok dünyada!
Şener Koltuk 13 Haziran 2008’de 57 yaşında evinde ölü olarak bulundu. Ölümü kayıtlara kalp krizi olarak geçti.