Bilim Akademisi Üyesi Prof. Dr. Naci Görür, “Sayın Ulaştırma Bakanımızın Marmara’daki müsilaj sorununa çözüm olarak Kanal İstanbul’u göstermesi hayret verici ve üzücüdür. Umarım şaka yapmıştır” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, katıldığı bir televizyon programında, deniz salyası sorunu göz önünde bulundurularak, uzmanların Kanal İstanbul’un yapımının ertelenmesi konusunda uyarılarına, “Kanal İstanbul, deniz salyası sorununun önlenmesine katkıda bulunacak” şeklinde yanıt verdi.
“SON GÜNLERDEKİ BÜYÜK PROJELER KANAL İSTANBUL’A İŞARET EDİYOR”
“İyidere Limanı, Filyos Limanı ve Karadeniz’de yapılan limanlar Kanal İstanbul’un bir hazırlığı mıdır?” sorusunu yanıtlayan Karaismailoğlu, şunları söyledi:
* Bunların hepsi bir master planın ürünü. Filyos Limanı, İkizdere-İyidere Lojistik Limanı, oradan Trabzon, Giresun, Samsun…Bunlar hep stratejik bir planın parçaları.
* Son günlerde açtığımız büyük projeler hep buna işaret ediyor. Karadeniz’deki lojistik ve ticari gölüne kıyısı bulunan bütün ülkelerin limanlara yoğun bir yatırımları var.
* Bunlar önümüzdeki günlerde Kanal İstanbul’u işaret ediyor. Artık ‘Boğaz sana yetmeyecek’ diyor. Stratejik planlar buna işaret ediyor.
“KANAL İSTANBUL, DENİZ SALYASININ ÖNLENMESİNE KATKIDA BULUNACAKTIR”
Konuşmasının devamında “Deniz salyası, Kanal İstanbul’un yapımını geciktirir mi?” sorusunu yanıtlayan Bakan Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:
* Aksine daha erken yapmamız gerekir. Marmara’ya göre çok daha temiz olan Karadeniz suyunun Marmara’ya akıntısı olacak Kanal İstanbul yapıldığında.
* Nehirlerin getirdiği temiz suyun Marmara Denizi’ne karışması söz konusu olacak. Burada da Karadeniz’in temiz suyu Marmara’ya karıştığında, Marmara Denizi’ndeki su kalitesi artmış olacak.
* Düşünülenlerin tam tersi. Burada manipülasyonlar var bölgeyle ilgili. Hem Kanal İstanbul güzergahı hem de deniz salyası konusu tamamen böyle. Deniz salyasının önlenmesine katkıda bulunacaktır. Bölgede su kaynaklarının etkileneceği söyleniyor.
* Sazlıdere Barajı var orada kullanılan. Bu, İstanbul’un su rezervi olarak yüzde 2,9’una karşılık geliyor. Bizim yapacağımız Pirinççi ve Kahramandere barajlarıyla birlikte İstanbul su rezervine katkı sağlayacağız.
* Bizim Melen Barajı’ndan su geldikten sonra İstanbul’un önümüzdeki yıllara varan su ihtiyacı oradan sağlanmıştır.
NACİ GÖRÜR: UMARIM ŞAKA YAPMIŞTIR
Bakan Karaismailoğlu’nun bu açıklamalarına uzman isimlerden tepkiler geldi. Yer bilimci ve deprem uzmanı Prof. Dr. Naci Görür, bakanın bu açıklamalarına karşılık, “Sayın Ulaştırma Bakanımızın Marmara’daki müsilaj sorununa çözüm olarak Kanal İstanbul’u göstermesi hayret verici ve üzücüdür. Umarım şaka yapmıştır” diye tepki gösterdi.
ZEYBEK: BAKANI CİDDİYETE DAVET EDİYORUM
TBMM Deprem Araştırma Komisyonu Üyesi ve CHP İstanbul Milletvekili Gökan Zeybek ise, “Kanal İstanbul’un deniz salyasını bitireceğini söyleyen atanmış Bakan’ı ciddiyete davet ediyorum. Devleti, kentleri yönetmek ciddiyet ister, bilgi ister, birikim ister. Bu kriterler AKP kadrolarında yok. Marmara Denizi’ni beton değil, bilim kurtaracak” diyerek tartışmaya katıldı.
“KANAL İSTANBUL, MARMARA’YI SALYADAN DAHA HIZLI ÖLDÜRÜR”
Eski bakan, İYİ Parti İstanbul Milletvekili Ahat Andican, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanı ‘Kanal İstanbul Marmara’daki deniz salyasını bitirecek’ diyor. Belli ki denizin salyayı eritebilmek için bol oksijene ihtiyacı olduğunu ve Karadeniz’in dünyadaki en oksijen fakiri deniz olduğunu bilmiyor. Sonuç: Kanal İstanbul, Marmara’yı salyadan daha hızlı öldürür” görüşünü paylaştı.