Mobilite şirketlerine dönüşen otomotiv firmaları teknolojiye ve sanal dünyaya daha fazla yatırım yapıyor. Bu doğrultuda adımlar atan Toyota’nın engellileri dijital dünyada özgürleştiren projeleri ve Ulu Motor’un SKYWELL’i dijital satış, satış sonrası ve servis hizmetleriyle sunması metaverse evrenine ilk adım olarak yorumlandı.
Dünya gelişen teknolojiyle birlikte büyük bir dönüşüm ve değişim içerisinde. Bu teknolojik dönüşüme öncülük eden sektörlerin başında otomotiv geliyor. “Geleneksel araç üreticileri biz artık otomotiv değil mobilite şirketiyiz” derken, zaten ilk defa elektrikli araçlarla sektöre giriş yapan markalar da mobilite şirketi olduklarının altını çiziyor.
Bu teknolojik gelişmeler sadece üretilen araçlarla sınırlı değil. Bayi yapılanması ile satış, satış sonrası ve servis hizmetlerinin de dönüşeceğinin işareti.
Mobilite şirketi olduklarını açıklayan Toyota’nın insanlar için ürettiği mobilite çözümleri ve Çinli SKYWELL’in Türkiye Distribütörlüğünü yapan Ulu Motor’un dijital pazarlama stratejileri otomotiv sektörünün metaverse doğru evrildiğini gözler önüne seriyor.
İşte Toyota ve SKWELL’in son olarak hayata geçirdiği projeler:
Yüksek teknolojiye sahip ürünler sunacak
Dünya üzerinde 7’den 77’ye herkesin özgürce hareket ettiği bir dünya için “mobilite şirketine” dönüşme kararı alan Toyota, işitme engellilerden sonra görme engelliler için de “engelleri ortadan kaldıran” ses odaklı teknolojiyi kullanıma aldı. “Mobilite” kavramı çerçevesinde Toyota, engellilerin, hastalıklarından dolayı hareketleri kısıtlı kişilerin, yaşlıların, en küçüğünden en büyüğüne tüm bireylerin özgür, rahatça ve keyif alarak hareket etmelerini sağlayacak yüksek teknolojiye sahip ürünler sunmayı amaçlıyor.
Herkes için eşit mobilite
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Bir mobilite şirketi olma yolunda ilerleyen Toyota, otomotiv endüstrisi ile birlikte insana dokunan ve topluma fayda sağlayacak yenilikleri sunmak için 85 yıldır aralıksız çalışıyor. Duyma engelliler için geliştirdiğimiz çözümlere şimdi de görme engelliler için devreye aldığımız çözümleri ekledik. Toyota herkes için eşit mobiliteyi sağlamak amacıyla üzerine düşeni gerçekleştirmekten büyük mutluluk duymaktadır” dedi.
Pazara farklı bir hizmet anlayışı getireceğiz
Bu yıl 50. kuruluş yılını kutlayan Ulubaşlar Grubu’nun otomotiv şirketi Ulu Motor, distribütörü olduğu elektrikli araç markası SKYWELL’in dijital tanıtımını gerçekleştirdi. Tanıtımda konuşan, SKYWELL Türkiye CEO’su Mahmut Ulubaş, “Satış sonrasında verdiğimiz kusursuz yeniliklerimizle Türkiye pazarına farklı bir hizmet anlayışı getiriyoruz. En yakın yetkili servisi kendi bulunduğu yere çağırabilir, konum paylaşabilir, aracın bulunduğu yerde bakım, onarım ve hatta şarj hizmetini dahi gerçekleştirebilir. Bu sayede kullanıcılarımızı SKYWELL ailesinin bir parçası haline getireceğiz” diye konuştu.
SKYHOUSE mağazaları faliyet geçti
Yalnızca otomobile dair hizmetlerin değil, bayilik ve showroom anlayışının da bambaşka olacağının vurgusunu yapan Mahmut Ulubaş, “Avrupa’daki ilk SKYHOUSE showroomlarını Türkiye’de faaliyete geçiriyoruz. SKYHOUSE mağazalarındaki hedefimiz SKYWELL kullanıcıları için bir oturma odası oluşturmak. SKYHOUSE mağazalarında ailenizle birlikte veya arkadaşlarınızla kahve içebilir, vakit geçirebilir veya toplantı yapabilirsiniz. Ankara ve İstanbul şehirlerinde SKYHOUSE mağazalarımız faaliyete geçiyor” ifadesini kullandı.