Uçan arabalar, robot köpekler, Metaverse toplantıları ve sürücüsüz taksiler, Dubai’deki Körfez Bilgi Teknolojileri Fuarı GITEX’te sergilenen yeni teknolojilerden bazılarıydı. 90 ülkeden 5 bin şirketi ağırlayan GITEX 42. yılında bugün ilgililerine özel niş bir gösteriden dünyada türünün en büyük sergisi haline geldi.
Euronews’e konuşan Yapay Zeka, Dijital Ekonomiler ve Uzaktan Çalışma Sistemleri’nden Sorumlu Devlet Bakanı Omar El Olama, “Gitex dünyanın dört bir yanından teknolojilerini, inovasyonlarını ve gelişimlerini sergilemek için akın eden şirketleri görebileceğiniz dünyadaki tek mekan.” ifadelerini kullandı.
El Olama, “Bugün dünyanın en büyük teknoloji şovu ve Birleşik Arap Emirleri ve Dubai’nin bir sektöre odaklandığında neler yapabileceğinin bir kanıtı niteliğinde. Teknolojiye çok fazla yoğunlaşıyoruz ve dünyanın dört bir yanından şirketlerin de buna inanarak yeniliklerini yeni pazarları keşfetmek ve aynı zamanda Birleşik Arap Emirlikleri pazarına da girmeye çalışmak için ilk önce buraya getirdiklerine tanık oluyoruz” şeklinde konuştu.
Geleceğe odaklanan bu teknoloji fuarında bu yılki gündem Metaverse’ti. Lüksemburg merkezli TRMW Vakfı GITEX’te yeni ROOM ürününün tanıtımını yaptı. Bu yeni video hizmeti 3 boyutlu bilgisayar oyunu benzeri grafiklerle Zoom tarzı görüntülü aramalar yapıyor. Tarayıcıda çalışan hizmet için herhangi bir uygulama yüklenmesi gerekmiyor.
GITEX’te aşkınlık uyandıran bir diğer teknoloji ürünü, Çin prototipi Xpeng X2 oldu. Karbon fiberden yapılan bu fütürist uçan araba, sıfır karbondioksit vadederek iki yolcu taşıyabiliyor. Düşük irtifa düşünülerek tasarlandığı için saatte maksimum 130 kilometrelik uçuş hızıyla Dubai ona ev sahipliği yapacak.
XPENG AEROHT şirketi Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümünden Bilim İnsanı Eng Liu Xinying, Euronews’e verdiği demeçte bu noktaya nasıl geldiklerini açıkladı: “İlk olarak çok küçük midikopterlerle (midi helikopter) başlıyoruz ve sonra gelişimi konusunda deneyim kazanıyoruz. Tüm tasarımın ağırlığını alıyoruz ve aynı zamanda sistemimizde farklı güvenlik gereksinimlerini ve kısıtlamaları dikkate alıyoruz. Bu noktaya gelene kadar 8 yıl harcadık ve yeni nesil ürünleri ticarileştirmek için hâlâ 2 ya da 3 yıla ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.”