İkinci el araç pazarında sabahtan akşama fiyatların sürekli artmasından ötürü ‘satarsam bir daha araç alamam’ diye düşünen vatandaşlar, servislere akın etti. Araç sahipleri, değer kaybı yaşamamak için periyodik bakımlarını ve onarımı aksatmıyor.
Sıfır araçlarda yaşanan tedarik sorunu, bayilerde ‘yok satan’ ama galericilerde fahiş fiyata satılan ‘sıfır’ araçlar, döviz kurlarında yaşanan dalgalanma, manipülatörler vs. nedenlerden ötürü ikinci el araç fiyatlarında çok aşırı bir artış yaşandı. Bu durum, online araç satış platformunda sabahtan akşama fiyatların arttığı gören aracını yenilemek isteyen vatandaşlarda, ‘şimdi satarsam bu paraya istediğim aracı alamam’ tedirginliğine neden oldu. ‘En doğrusu mevcut aracımın değerini koruyayım’ diye düşünen araç sahipleri servislere akın etti.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan sektör yöneticileri, periyodik bakım ve bazı estetik kusurların giderilmesi talebinde artış olduğunu belirtti.
Özkök: Bakımlar zamanında yapılmalı
İkinci el araç piyasasında fiyatların yükselmesinin araçların değerini bir önceki yıla göre artırdığını ve otomobillerin bir yatırım aracı haline geldiğini söyleyen Auto King Genel Müdürü Barbaros Özkök, “Binek otomobillerde Avrupa araç yaş ortalaması 10 yıl iken ülkemizde araç yaş ortalaması 13 yıldır. Dolayısıyla ikinci el araç fiyatlarının artması ve aracın değerinin korunması da zamanında yapılan bakımlardan geçmektedir” diye konuştu.
Ünaldı: Onarım yılı ilan ediyoruz
TOSEF Başkanı ve RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı da, “2022 yılını onarım yılı ilan edelim diyoruz. Bu yıl, sigorta şirketleri, hasar onarımı konusunda TOSEF, OYDER, Esnaf Sanatkarlar Federasyonu, ve eksperler ile bir araya gelmelidir. Onarımı teşvik edecek işçilik bedelleri belirlenirse, ortalama dosya bedelinin yüzde 70’ine yükselen yedek parça bedelini yüzde 50 seviyelerine düşürebiliriz” dedi.
Ercan Karaca