Görünüşe göre sorun ne Ineos’tan ne de mekanik bir arızadan kaynaklanıyor. Yapılan açıklamaya göre, Grenadier ikilisinin üretim süreci için epey kritik olan bir parça, tedarikçi tarafında yaşanan aksamalar yüzünden temin edilemiyor. Ineos, ne tedarikçinin adını ne de hangi parçanın temin edilemediğini ise belirtmiyor.
Sektörün son döneminde yaşananları parça parça birleştirerek, bu tedarikçinin Recaro olduğunu tahmin ediyoruz. Bir Ineos temsilcisi, Automotive News Europe’a yaptığı açıklamada sorunlu tedarikçinin “iflas öncesi bir durumda” olduğunu söylemişti ki Recaro iflas başvurusunda bulunalı 2 ay bile olmuyor. Alman şirket, iflas süresince koltuk üretimine devam etmeyi ve mevcut siparişleri karşılamayı planlıyordu. Fakat, Ineos üretimindeki aksamaya bakılırsa bir şeyler doğru gitmiyor.
Konu hakkında Ineos’un yaptığı resmî açıklama şu şekilde:
Hambach’taki üretimimiz, kontrolümüz dışında kritik bir bileşenin stok durumu sebebiyle duraklamak zorunda kaldı.
Otomotiv tedarik zincirleri her zaman karmaşık ve zorludur, ancak bu bizim için çok yoğun bir döneme denk geldi. Dünyanın dört bir yanındaki Grenadier müşterilerinden harika geri bildirimler alıyoruz ve halihazırda küresel olarak 45’ten fazla ülkeye ulaşıyoruz. Bu ay Meksika ve Çin gibi önemli yeni pazarlarda lansman yapıyoruz. Bu yaz itibariyle, 2023 yılı boyunca sattığımız kadar Grenadier sattık. Güçlü bir ivmeye sahibiz ve yılsonundan önce 20.000’in üzerinde satışa ulaşma yolunda ilerliyoruz ve müşterilerimiz için araç üretmeyi gerçekten istiyoruz, bu nedenle bu duraklama son derece sinir bozucu.
Talebi olabildiğince hızlı bir şekilde karşılayabilmek için üretimimizi tekrar çalışır hale getirme çabalarımızda taş üstünde taş bırakmıyoruz. Şu anda, 2025’in başlarında tam üretim oranlarına geri dönmemizi sağlayacak kapsamlı bir strateji yürütüyoruz. Bu arada, müşterilerimize, özellikle de Grenadier’larını bekleyenlere, gösterdikleri sabır için teşekkür etmek istiyoruz.