D-Smart ve Tivibu’nun pazar payı ne? İşte şaşırtıcı rakamlar…
Türk futbolunun ana gelir kaynağı olan Digiturk, pandemi sürecinde abone sayısı ve gelirindeki düşüşe dikkat çekerek kulüplere yaptığı ödemelerde kısıntılara gitmişti. TFF ve Kulüpler Birliği yüksek sesli itirazlarına rağmen beIN Sports kanalının ana firması Digiturk’ün dediği noktaya gelmek zorunda kalmış, krizi araya giren devlet çözmüş, aradaki farkı Spor Toto Teşkilat Müdürlüğü üstlenmişti.
Fenerbahçe ile beIN Sports arasındaki kriz de uzun süredir gündemi meşgul ediyordu. Fenerbahçe taraftarların aboneliklerini iptal ettiği konuşulmuştu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı. Digiturk’ün abone sayısında küçük azalışlar olduğu, Tivibu’nun ise pandemi sürecinden asıl etkilenen platform olduğu görüldü. D-Smart ise abone sayısını artıran tek platform olarak dikkati çekti. Futbolmedya’nın ulaşarak ilk kez kamuoyuyla paylaştığı BTK verileri şöyle:
“Uydu platform hizmeti sunmak üzere yetkilendirilen işletmecilerden Digital Platform Teknoloji Hizmetleri AŞ (Digitürk), Demirören TV Digital Platform İşletmeciliği AŞ (DSmart) ve TTNET AŞ (Tivibu) aktif olarak faaliyet göstermektedir. Söz konusu işletmecilerin abone ve kullanıcı sayıları; “imzalanan abonelik sözleşmesi sayısı”, “imzalanan abonelik sözleşmesi ile hizmet alan kullanıcı sayısı” ve “ödemeli TV abone sayısı” olmak üzere üç alt kırılım halinde yurtiçi ve yurtdışı ayrımında Çizelge 5-7’de gösterilmektedir. Ayrıca, uydu platform hizmetleri kapsamında elde edilen aylık dönemsel gelirler ile bağlantı/kurulum, hat tesisi, iptal, nakil vb. işlemlerden elde edilen gelirlerin toplamına da yurtiçi/yurtdışı ayrımında Çizelge 5-8’de yer verilmektedir.