Cep telefonu gibi 220 volt standart bir prizde 3 saatte şarj olan mobilite aracı yüzde 100 elektrikli Citroen Ami ile şehir içinde, fosil yakıt bir otomobilden ve toplu taşımadan daha ucuza seyahat edebilirsiniz.
İstanbul Şile’de düzenlenen toplantıda Citroen, şehir içi mobilite aracı yüzde 100 elektrikli Ami’yi otomotiv gazetecilerine tanıttı. Herkes için ulaşılabilir mobilite mottosuyla hareket eden Citroen, cep telefonu ya da tablet gibi 220 volt standart prizde 3 saatte şarj edilebilen Ami’yi şimdilik sadece kurumsal firmalara satıyor.
2022’nin Mart ayında bireysel müşterilere de satışı başlayacak elektrikli mobilite aracı Ami, tek şarjla ile 75 kilometre mesafe kat ediyor.
Toplu taşıma (otobüs, tramvay, yeraltı) ile iki veya üç tekerlekli (bisiklet, moped veya scooter) diğer bireysel ulaşım araçlarına alternatif olarak tasarlanan Ami, Avrupa’da 14 yaşından itibaren ehliyetsiz sürülse de ülkemizde 16 yaşından itibaren B1 ehliyetiyle kullanılabilecek.
Ami, kurye firmalarının radarında
Şimdiye kadar 150 adet satılan Ami, her ilçeye özel hizmet sunan kurye firmalarının, turizm firmalarının, bölge dağıtıcılarının ve araç paylaşım firmalarının radarında. Azami hızı 45 km/saat olan iki kişilik Ami, otobanda kullanılamazken, köprülerden ve Avrasya tünelinden geçemiyor. ÖTV’den muaf olmayan ve teşvikte almayan elektrikli Ami’nin şu an fiyatı belli değil fakat 150 bin ila 200 bin arasında olacağı öngörülüyor.
Müşterimizin evine kadar götüreceğiz
Tamamen online satışa çıkacak olan Ami’ye sahip olmak için yasalar gereği sadece notere gitmeniz gerekeceğini söyleyen Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yüzde 100 elektrikli Ami, dijital dünya üzerinden; araç paylaşımı, farklı sürelerde kiralama veya satın alma olsun çeşitli formüllerle kullanıcıların ulaşıma erişimlerini kolaylaştırıyor. O yüzden Ami’yi müşterimize online bir yolculuk ile sunmaya hazırlanıyoruz. Her müşterimize de aracını evine kadar gönderme gibi ayrıcalıklı bir hizmet sunacağız” dedi.
İsteyen müşterimiz bayiden görebilecek
“Bu noktada Ami ile birlikte bayi yapılanması da değişiyor mu?” sorusuna cevap veren Alkım, “Şu anda öyle bir durum yok. Yine bayilerimizle birlikte hareket edeceğiz. İsteyen müşterilerimiz bayilerimiz aracılığıyla Ami’yi inceleyebilecek ve test sürüşleri gerçekleştirecek. Ayrıca bayi ağımızda da çok hızlı büyüme var. 2019’da 42 nokta ile başladık, Türkiye’nin yüzde 59’unu kapsıyorduk. Bugün 55 tane yetkili satıcımızla hizmet veriyor, ülkenin %90’undan fazlasını kapsıyoruz” diye konuştu.
Ami’nin bazı özellikleri
- 75 kilometre menzile sahip.
- Azami hızı 45 km/sa
- İki kişilik ve tek kişilik cargo modeli var.
- İki kişilik: 63 litre bagaj hacmi.
- Cargo modeli: 260 litre bagaj hacmi var.
- 6 kW güç, 40 Nm tork
- 220 volt ile 3 saatte yüzde 100 şarj oluyor.
Ami ile gidemeyeceğiz yollar
- Otoyoldan, köprülerden ve Avrasya tünelinden geçemezsiniz.
Ami’yi kimler kullanabilir
- 16 yaşından itibaren ve B1 ehliyeti olan herkes kullanabiliyor
Ami’nin elektrik maliyeti
- Pillerinin tamamen dolabilmesi için gerekli olan elektrik maliyeti 6,18 TL.
- Kilometre başı maliyeti 8 kuruş. Menzili 75 km fakat örneğin 100 kilometrede maliyeti ne olur dersek 8.25 TL
- Ortalama benzinli bir aracın; 100 kilometrede 7 litre yaktığı düşünülürse 68,25 TL. (Yakıt fiyatı arttıysa rakam değişir)
Ami’nin bakım aralığı
- 2 yılda ya da 20.000 kilometrede bakım.
- 2 yıl sınırsız km garanti.
- Batarya 3 yıl ya da 40.000 km garanti.