Citroën CEO’su Thierry Koskas:
Fransa’dan sonra Citroen için en BÜYÜK PAZAR TÜRKİYE
Mayıs ayında Türkiye’de 8 bin 528 adet satışa ulaşarak büyük bir başarıya imza atıldığını söyleyen Citroen Üst Yöneticisi Koskas, “Bu sonuç Türkiye’yi, dünyada en çok satış yaptığımız ikinci ülke konumuna getirdi. Tedarik konusunda diğer ülkelerden ayrıştıracağız.”
Geçtiğimiz günlerde açıklanan verilere göre Mayıs ayında 8 bin 528 adet satış, Citroen Türkiye’yi, dünyada en çok satış yaptığı ikinci ülke konumuna getirdi. İlk 5 aylık dönemde Türkiye pazarı yüzde 60.5 büyürken, Citroen yüzde 130 büyü ve toplamda 24 bin 16 adetlik satışa ulaştı. Böylece söz konusu aylarda Türkiye pazarı, globalde ilk 5 ülke arasına girdi. Citroen Türkiye’nin bu başarısını yerinde görmek için ülkemize gelen Citroen Üst Yöneticisi (CEO) Thierry Koskas, İstanbul’da düzenlenen toplantıda otomotiv gazetecileriyle buluştu.
1 milyonluk pazara ulaşabilir
Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım’la birlikte gazetecilerin sorularını yanıtlayan Koskas, “Citroen markası için Fransa’dan sonra Türkiye’den büyük başka hiçbir pazar yok. Bu yüzden, buradaki işi anlamak, öğrenmek, sonuçları görmek, bu ülkedeki ekiple bir araya gelmek, ekibi nasıl destekleyebileceğimi öğrenmek için mümkün olduğunca çabuk gelmek istedim. Muhtemelen 1 milyonluk pazardan pek uzak olmayan bir bölgeden bahsediyoruz ve bu da çok çok iyi bir şey” diye konuştu.
Türkiye’ye avantaj sağlayacağız
Her halükarda üretimi buna adapte etmeleri gerektiğini söyleyen Koskas, “Senenin ikinci kısmında, daha fazla otomobilin Türkiye’ye tahsis edileceğini göreceksiniz. Aslında bazı kararlar da verdik, örneğin C4 X’in üretildiği İspanya fabrikasında üretimi artıracağız ve bu doğrudan Türkiye’ye yarar sağlayacak. Üretim hacmini Türkiye ile Avrupa ülkeleri ve belki diğer ülkeler arasında bölüştürdüğümüzde Türkiye’ye avantaj sağlayacağız. Yani Fransa’dan sonra bizim en çok araç sağlayacağımız, en çok hizmet edeceğimiz pazar olacaktır” dedi.
Üretim geri gelebilir
Önceki CEO’nun, ‘80 bin adedin üzerinde ya da seviyesinde bir satış olursa, Türkiye’de bir üretim gündeme gelebilir’ cümlesiyle ilgili sorulan soruyu cevaplandıran Koskas, “Çok uzun konuşmayacağım bu konuda. Hafif ticari araç üretimi yapılabilir diye karar verilmişti. ‘Citroen’in yararına olur’ denildi. Bunun geri kalanı için şu anda bir plan yok, gelecekte göreceğiz. Yani duyurulan karar dışında başka bir açıklama yapamayacağım” değerlendirmesinde bulundu.
10 bayimiz kendi elektriğini üretiyor
Toplantıda konuşan Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Sürdürülebilirlik, markanın öncelikli konularından bir tanesi. Teşkilatımızda şu anda yapılanan her bayi, aslında güneş panel sistemini devreye almaya başladı. Bugün 61 bayimizin 10 tanesi ciddi anlamda kendi elektriğini üretebilen noktalar haline geldi. Artık basılı katalog kullanmıyoruz. Bugün showroomlarımıza gittiğinizde bütün işlemlerin online yürütüldüğünü söyleyebilirim. Karbon emisyonunu azaltmak için Orta Anadolu’ya şu an trenle sevkiyat yapabilir hale geldik” dedi.