İsveç merkezli giyim mağazası zinciri H&M’in, Doğu Türkistan’da Uygur Türklerinin pamuk tarlalarında zorla çalıştırılması iddiaları sonrası bu bölgeden pamuk almayı bıraktığını açıklamasının ardından, bu markaya ait ürünler Çin’deki alışveriş sitelerinden kaldırılmaya başlandı.
Çin yönetiminin H&M’in yanı sıra, Nike, Adidas, Burberry, Uniqlo ve Lacoste gibi dünya markalarının da Çin pamuğu almayacağını açıklaması sonrası, bu firmalara ait ürünleri de yakın bir zamanda ülkedeki e-ticaret sitelerinden kaldıracağı belirtiliyor.
1,4 milyar nüfusuyla dünyanın en büyük ticari pazarı olan Çin, dünya pamuk üretiminin 5’te 1’ini karşılıyor. Ülkedeki alışverişin hacminin 5’te 1’i de yine internet üzerinden gerçekleştiriliyor.
Yapılan açıklamada Çin’deki dev alışveriş siteleri Alibaba, JD.com, Pinduoduo ve Tmall gibi sitelerden H&M’e ait ürünlerin silindiği ve Çin devlet medyası tarafından bu markaların ülk çapında boykot edilmesi çağrısı yapıldığı kaydedildi.
Taksi aplikasyonundan H&M mağazaları çıkarıldı
Asya kıtasının en büyük teknoloji şirketi olan Tencent, geliştirdiği video oyunları üzerinde Burberry tasarımı karakterleri kaldırdığını açıklarken, Çin’deki Apple Store mağazalarından H&M’e ait alışveriş aplikasyonunun da silindiği kaydedildi. Ülkede taksi hizmeti veren Didi Chuxing aplikasyonunun da H&M mağazası konumlarını haritadan sildiği ifade edildi. Çin’de 500’ü aşkın H&M mağazası bulunuyor.