Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “Türk ürünlerinin dış pazarlara en hızlı ve uygun maliyetlerle ulaştırılmasını amaçlayan yurt dışı lojistik merkezlerini Afrika, Amerika, Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu’daki stratejik bölgelerde kurmayı planlıyoruz. Türkiye’nin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artıracak bu merkezlerimiz ile sürdürülebilir ihracat artışı sağlamayı hedefliyoruz” dedi.metin boyutumetni yazdır
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, yurt dışında kurulacak lojistik merkezlerle ilgili yazılı açıklama yaptı. İhracatçıların tedarik ve dağıtım zincirlerinin verimliliklerini artırarak, ihraç ürünlerinin yeni pazarlara en etkin yoldan ulaştırılmasını sağlamayı hedeflediklerini belirten Pekcan, bu kapsamda önemli pazarlarda ihracat performansını artıracak gerekli altyapı olanaklarını oluşturmanın bakanlığın öncelikleri arasında yer aldığını kaydetti. Pekcan, bu hedef doğrultusunda yurt dışında lojistik merkezlerin (YDLM) kurulması yönünde çalışmalar gerçekleştirildiğini, Yurt Dışı Lojistik Merkezlerin Desteklenmesi Hakkında Karar’ın da 14 Ekim tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini hatırlattı. Bakan Pekcan, iş birliği kuruluşlarının YDLM’nin faaliyete geçirilmesine yönelik olarak gerçekleştirecekleri kurulum, bilişim dahil yatırım, ruhsat ve izin giderlerinin 5 milyon dolar, açtıkları birimlerin kira, komisyon ve kullanım giderlerinin yıllık 3 milyon dolar, reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri, danışmanlık hizmeti alımına yönelik giderleri ve istihdam harcamalarının yıllık 700 bin dolar desteklenebileceğine dikkat çekti.
‘SÜRDÜRÜLEBİLİR İHRACAT ARTIŞI SAĞLANACAK’
Bu merkezlerde yer alacak kullanıcıların gümrükleme, envanter yönetimi, depolama gibi lojistik giderleri için ise yıllık 100 bin dolar destek sağlanacağını ifade eden Pekcan, bakanlık tarafından kapsama alınan lojistik merkezlerinin 5 yıl süresince destekleneceğini, son 3 yıllık ortalama kapasite kullanım oranı en az yüzde 50 olanlara 5 yıla kadar ilave süre verileceğini, toplam destek süresinin ise 10 yılı geçemeyeceğini dile getirdi. Ruhsar Pekcan, Türk ihraç ürünlerine ilişkin depolama, yükleme ve boşaltma, elleçleme, sevkiyat, yük birleştirme ve bölme benzeri hizmetleri sunan alanlardan oluşmasının hedeflendiğini anlatarak, “Türk ürünlerinin dış pazarlara en hızlı ve uygun maliyetlerle ulaştırılmasını amaçlayan yurtdışı lojistik merkezlerini, Afrika, Amerika, Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu’daki stratejik bölgelerde kurmayı planlıyoruz. Lojistik merkezleriyle Türk ürünleri yeni pazarlara daha kolay bir şekilde ulaşabilecek. Türkiye’nin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artıracak bu merkezlerimiz birer dağıtım merkezi görevini üstlenecek ve bu merkezler ile söz konusu bölgelere yönelik olarak sürdürülebilir ihracat artışı sağlanacak. En kısa sürede kurmayı amaçladığımız lojistik merkezlerini, ihracatçılarımızın talep ve ihtiyaçları çerçevesinde hizmet verebilecek şekilde tesis edeceğiz” dedi.
‘E-TİCARETTE LOJİSTİK İMKAN VE KABİLİYETLERİ ARTIRACAK’
Bakan Pekcan, başarılı bir e-ticaret stratejisinin temelini, rekabetçi fiyatların yanı sıra, etkin bir lojistik hizmeti sunulmasının da oluşturduğunu vurgularken, e-ticarete yönelik stratejik fiyatlandırma ve müşteri memnuniyetinde de lojistiğin kilit rol oynadığını bildirdi. Pekcan, “Bu bağlamda, yurt dışında kurulması planlanan lojistik merkezlerde Türk e-ticaret girişimlerinin lojistikle ilgili ihtiyaç duyabilecekleri birçok konuda hizmet ve destek sağlanması öngörülmektedir. Ayrıca, YDLM’ler küresel ticarette payı hızla artan e-ticaret girişimlerinin lojistik imkan ve kabiliyetlerini artırarak, başarılı birer yatırıma dönüşmesinde önemli bir role sahip olacak. Bu açıdan YDLM’ler dijitalleştirilmiş çözümlerle aynı zamanda ülkemizin e-ihracatının geliştirilmesinde ve hızlandırılmasında da önemli rol oynayacak” ifadelerini kullandı.