Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, 18 Mart 2017 tarihinde temelini attığı ve ‘asırların hayali’ dediği 1915 Çanakkale Köprüsü, tamamlandığında boğazın en batısında Avrupa ve Asya kıtalarını birleştirerek, Marmara Bölgesi’nin İstanbul merkezli transit trafik yükünü hafifletecek. Çalışmaların sürdüğü 1915 Çanakkale Köprüsü’nde, ana halatların çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak ‘Kedi Yolu’ yapımı için geçici kılavuz halatlar kısa süre önce çekildi.
Çanakkale Boğazı’nda, Avrupa ve Asya yakalarını ilk kez birleştirecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün temelini atan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, geçen aylarda 318 metrelik kulelerin tamamlanması nedeniyle düzenlenen törene video konferans ile katılarak, “Bilindiği gibi bu köprü Marmara Denizi’ni her iki taraftan kuşatan büyük otoyol ağımızın en kritik geçiş noktasıdır. Esasen Çanakkale Boğazına köprü inşaatı asırların hayalidir. Ülkemizde pek çok hayal gibi bunu da gerçeğe dönüştürmek hamdolsun bize nasip oldu. Köprünün 2023 metrelik orta açıklığı, 2023 hedeflerimizin de ifadesidir” dedi.
Çanakkale Boğazı’nın ‘gerdanlığı’ olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgını ile mücadele kapsamında gerekli izolasyon sağlanarak, ara vermeden devam ediyor. Çanakkale Boğazı’nda, Gelibolu’nun Sütlüce ve Lapseki’nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nde, ana halatların çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak ‘Kedi Yolu’ yapımı için geçici kılavuz halatlar çekilmişti ve bu şekilde iki kıta ilk kez birbirine bağlanmıştı. Yakın bir zamanda kedi yolu yapımına başlanacak. Lapseki yakasında 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğünde ise tabliyelerin yapımı devam ediyor.