İngiliz Avukat Duncan Bagshaw, FIA Abu Dabi GP final kararının mahkemede bozulabileceği konusunda uyardı ; Bu yarışların sonucu o kadar çok değişiyor ki, gerçekten başka seçeneklerinin olmadığını hissedebiliyorlar.” Howard Kennedy Hukuk bürosunun uluslararası tahkim ve davalarda uzmanlaşmış ortağı olan deneyimli Avukat Duncan Bagshaw FIA’nın “kendi ödevini yaptığını” ancak “Mercedes’in bunu bir tahkim mahkemesine götürmesi oldukça muhtemel.” diyor. Kısacası FIA’nın Abu Dabi Grand Prix’sinin son derece tartışmalı şekilde sonucu ele alması, önde gelen bir uluslararası tahkim avukatı tarafından ağır bir şekilde eleştirildi.
Nicholas Latifi’nin çarpmasının ardından beş tur kala bir güvenlik aracı devreye girdiğinde, Hamilton kontrolü elinde tutmuş ve kazanmaya devam etmişti. Verstappen, Hamilton’a saldırmak için yeni lastikler alırken Mercedes, pist pozisyonunu korumak için, Hamilton’u pist üzerinde devam etmesini söyleyerek, dışarıda tuttu. Kalan son az turlarda, normalde yarışın güvenlik aracı kontrolü altında bitmesi beklenirdi. Ancak FIA’nın yarışı bir yarış turuyla bitirmek istediği ortaya çıktı. Mercedes, son tur atışlarında Verstappen’in Hamilton’ın arkasında olmasını sağlamak için haksız bir FIA müdahalesi olduğuna inanıyor.
BBC’nin Today programında uluslararası tahkim ve dava konusunda uzmanlaşmış bir avukat olan Bagshaw, “Dün gece FIA’ya karşı çok hızlı bir şekilde çözülen bir zorluk vardı” diyerek şöyle devam etti “FIA, kendi ödevini işaret ederken, belki de şaşırtıcı olmayan bir şekilde, yarış direktörü Michael Masi’nin kararının arkasında olduklarını söyledi. Mercedes’in elinde bir dava konusu var ve bence bunu bir tahkim mahkemesine götürecekler. Çünkü bu yarışların sonucu o kadar çok değişiyor ki, gerçekten başka seçeneklerinin olmadığını hissedebiliyorlar.”
Duncan Bagshaw, Mercedes’in Lewis Hamilton’a neredeyse kesin bir galibiyete ve Formula 1 dünya şampiyonasına mal olan kararların geri alınması için güçlü bir gerekçesi olduğuna inanıyor. Red Bull’dan Max Verstappen, Yas Marina pistinde son turda dramatik bir zafer kazandıktan sonra dünya şampiyonu oldu, ancak sonuç saatlerce süren müzakerelerin ve son turlarda FIA yarış direktörü Michael Masi tarafından tartışmalı bir müdahalenin ardından Mercedes’in iki reddedilen protestosunun ardından doğrulandı.
Red Bull’un takım patronu Christian Horner, FIA yarış direktörü Michael Masi’den Verstappen ve Hamilton arasındaki turlu araçların kendilerini açmasına izin vermesini istedi ve şampiyonluğun ana karakterlerini çok önemli son tur için kapattı. Başlangıçta bunu yapmalarına izin verilmeyeceği belirtilmişti, ancak daha sonra bu beş arabanın özellikle kendi kendilerine pistten çıkabileceği açıklandı.
Yarış yeniden başladığında Hamilton çok daha eski lastiklerde oturan bir ördek tarifi edildi ve Verstappen galibiyeti ve unvanı almak için onu hızla geçti. Mercedes, güvenlik aracı prosedürlerinin ele alınmasını protesto etti, ancak protestoları reddedildi.
Mercedes, protestolarını reddeden kararlara itiraz etmek istiyor ancak daha ileri gidebilirler. F1’in concorde anlaşması, takımlar, FIA ve ticari hak sahibi arasındaki sözleşme kapsamındaki uyuşmazlık çözüm prosedürüne başvurabilirler ve ayrıca İsviçre’deki spor tahkim mahkemesine de götürebilirler.