Reklam rakamları canlı yayında açıklandı… Habertürk kıskaca mı alındı
Son dönemde Habertürk’e yönelik kamu ve iktidara yakın şirketler tarafından daha az reklam verildiği açıklandı. Açıklanan rakamlar, MHP’ye yakınlığıyla bilinen Bengü Türk TV’nin ise devlet, Türkiye Varlık Fonu ve TMSF bünyesindeki firmalardan aldığı reklamlarla desteklendiğini ortaya koydu
TV5’te “Ekonomi ve Ötesi” programını hazırlayıp sunan Hasan Basri Akdemir, MHP ile yakınlığı bilinen Bengü Türk TV’nin ise devlet, Türkiye Varlık Fonu ve TMSF bünyesindeki firmalardan aldığı reklamlarla desteklendiğini de ortaya koydu.
Sosyal medya hesabından bu konuyla ilgili paylaşımlar yapan gazeteci Hasan Basri Akdemir, Habertürk TV’ye son dönemde diğer muadilleriyle birlikte aldıkları reklamları kıyasladı.
Akdemir, Emlak Katılım, Emlak Konut, Mondi, Eti Maden, Bellona, Erciyes Anadolu Holding, Türk Hava Yolları, İstikbal ve Ziraat Katılım reyting oranı en iyi olan haber kanalı Habertürk’e 2020 yılında 1 saniye bile reklam vermediğini belirtti.
Habertürk TV son olarak, Berat Albayrak’ın istifa kararını 25 saat sonra veren ana akım medyanın aksine, açıklamadan 1 saat sonra haberleştirmesiyle öne çıkmıştı.
Bunun ardından da CHP Mersin Milletvekili Ali Mahir Başarır’ın tartışma programındaki “Ordu Katar’a satıldı” ifadeleri nedeniyle, bu sözler yayında düzeltilmesine rağmen RTÜK tarafından kanala en ağır maddeden ceza verilmesi gündeme oturmuştu.
Hasan Basri Akdemir’in tespitleri ise şöyle:
“TOKİ yalnızca 440 saniye reklam vermiş. Muadili NTV 7.605 saniye reklam almış. Mesela Ulusal Kanal 10.835 saniye reklam almış. Yerel kanalların da TOKİ’nin havuzunda olması dikkatimi çekti.
Vakıf Katılım 1300 saniye Habertürk’e reklam vermiş. Mesela A Para 17.867 saniye. Hadi o ekonomi kanalı, Vakıf Katılım’ın o kadar reklam vermesi doğal. Habertürk ile aynı grupta olan ekonomi kanalı HT Bloomberg yalnızca 650 saniye reklam alabilmiş.
Bengü Türk TV’ye 105.175 saniye reklam veren Türk Telekom, Habertürk’e 36.279, Akit TV’ye 256.231 saniye reklam veren Turkcell ise Habertürk’e 35.424 saniye reklam vermiş.
Tabii bunlar bir genelleme değil. Uğur Soğutma 9.050 saniye, Çaykur 7.637 saniye Habertürk’e reklam vermiş.
Velhasıl sadece RTÜK ceza vermiyormuş kanallara. Habertürk örneği çarpıcı ama hiçbir geçim kaynağı olmayan ve çok daha zor durumda olan kanallar ve bundan etkilenen gazeteciler var.
Cumhur İttifakı’nın temsilcisi MHP ve ittifakın destekçisi Vatan Partisi’nin medyadaki temsilcilerine verilen reklamlara dikkat çekeceğiz.
Oy oranlarına göre reklamların verildiği izlenimi de apaçık ortada.
MHP ile yakınlığı bilinen Bengü Türk TV’nin, devlet, Türkiye Varlık Fonu ve TMSF bünyesindeki firmalardan aldığı reklamlar şöyle,
Ziraat Katılım Bankası: 5060 saniye
Emlak Katılım: 1574 sn
Emlak Konut: 16641 sn
Eti Maden: 3304 sn
Vakıf Katılım: 4778 sn
Turkcell: 8208 sn
TOKİ: 30970 sn
Türk Telekom: 105175 sn”