Yakıt tedarik krizinde son gelişme: Ordu tankerleri Pazartesi gününden itibaren benzin istasyonlarına teslim edecek
–Boris Johnson hükümeti, bir haftadan uzun süren bir ön avlu kaosundan sonra hala yakıt için saatlerce kuyruğa girmek zorunda kalan sürücülerin yakıt tedarikindeki aksamaların ne kadar yavaş geliştiği konusunda alarma geçtiler. Ordu tankeri sürücüleri, ortaya çıkan acil durumda, Pazartesi gününden itibaren benzin istasyonlarına yakıt sağlamaya başlayacak pompalarda devam eden krizin yol açtığı kaos ortamı kesilmeye çalışılacak.
Son bir haftadan uzun süren petrol tedarik kaosundan sonra hala yakıt için saatlerce kuyruğa girmek zorunda kalan sürücüler, geçen süreç içinde hala yakıt tedarikindeki kesintinin ne kadar yavaş geliştiği konusunda endişeliler. 100’ü sürücü olmak üzere yaklaşık 200 asker nakliye firmalarına eğitim veriyor, tankerlerin ve benzin pompalarının nasıl doldurulacağını öğreniyor ve ilk ordu teslimatları Pazartesi sabahı erkenden yapılacak. Hareketi açıklayan Savunma Bakanı Ben Wallace, “Hafta sonu boyunca, Operasyonun bir parçası olarak 200’den fazla askeri personel seferber edilecek.Durum istikrara kavuşurken, silahlı kuvvetlerimiz kritik boşlukları doldurmak ve ön avlulara yakıt sağlamak için endüstriyi destekleyerek ülkenin hareket halinde kalmasına yardımcı olmak için oradalar.”
Aynı zamanda, hükümetin yakıt krizine müdahalesinden sorumlu Kabine Ofisi bakanı Steve Barclay, sürücüleri pompalarda panik satın almayı durdurmaya çağırdı. Steve Barclay “Hükümet, tedarik zincirlerimizdeki kısa vadeli aksaklığın ve özellikle ön avlulara yakıt akışının üstesinden gelmek için kararlı adımlar attı, Artık bu müdahalelerin etkisini, ön avlulara satılandan daha fazla yakıtın teslim edilmesiyle görüyoruz ve insanlar normal satın alma alışkanlıklarına dönmeye devam ederse, daha küçük kuyruklar görecek ve benzin istasyonlarının kapanmasını önleyeceğiz.”
Ve İngiltere’nin bazı bölgelerinde, özellikle de güneydoğusu ve Londra’daki petrol istasyonlarında uzun kuyruklar bitmemesine rağmen, kıdemli bakanlar hala yakıt talebinin istikrara kavuştuğunda inatla ısrar ediyorlar.” Sanayinin geçen haftaki muazzam çabaları sayesinde, bunu görüyoruz. İş Bakanı Kwasi Kwarteng, pompalardaki durumun yavaş yavaş iyileştiğine dair işaretlerin devam ettiğini söyledi. İngiltere’deki ön avlu stok seviyeleri yükseliyor, ön avlulara yakıt teslimatı normal seviyelerin üzerinde ve yakıt talebi istikrar kazanıyor.Birleşik Krallık’ta ulusal bir yakıt sıkıntısı olmadığını ve insanların normal şekilde yakıt almaya devam etmesi gerektiğini vurgulamak önemlidir. Normal satın alma alışkanlıklarımıza ne kadar erken dönersek, o kadar çabuk normale dönebiliriz.”
Ancak orduyu gönderme kararı, Maliye Bakanı şansölye Rishi Sunak’ın mal kıtlığının Noel’e kadar sürebileceğine dair kasvetli bir uyarı yayınlamasıyla geldi.
Maliye Bakanı Sunak, Daily Mail röportajında ”Bu kıtlık çok gerçek” dedi ve şöyle devam etti “Sadece burada değil, tüm dünyada farklı sektörlerde tedarik zincirlerinde gerçek bir bozulma görüyoruz. Hükümet, pandeminin neden olduğu gıda taşımacılığı endüstrilerinde geçici tedarik zinciri baskılarını hafifletmek için şimdiden bir dizi önlem aldığını söylüyor. ve küresel ekonomi dünya çapında toparlanıyor.”
Baskıları kısa vadede yönetmek için bir başka adım olarak, hükümet, yakıt tankeri sürücülerinin ve gıda nakliyecilerinin İngiltere’de geçici olarak derhal çalışmasına izin veren bir plan sunuyor.
Bu planlar kapsamında:
• 300 akaryakıt sürücüsü, göçmenlik kontrollerine tabi olarak hemen izin verilecek ve Mart 2022’nin sonuna kadar çalışmaya devam edebilecek.
• Ekim sonundan itibaren gelecek 28 Şubat 2022’ye kadar ayrılacak 4.700 gıda nakliye sürücüsü tespit edildi.
• Ekim sonundan itibaren gelecek ve 31 Aralık 2021’e kadar 5.500 işçi çalışmalarına devam edebilecek.
Hükümet, bu geçici, süre sınırlı vize önlemlerinin, beceri geliştirme taahhüdünü azaltmadığını ve ülkede emeğin ücretlerini artırmadığını, ancak Birleşik Krallık tedarik zincirinin istikrarını etkileyen olağanüstü koşulların farkında olduklarını söylüyor.Bakanlar, İşverenlerin, yüksek ücretli, yüksek vasıflı bir ekonomi inşa etmek için denizaşırı işgücüne güvenmek yerine, Birleşik Krallık’taki yerel işgücüne uzun vadeli yatırımlar yaptığını görmek istiyor.
Hükümet, kısa vadeli düzeltmelere ek olarak, daha iyi ücret, çalışma koşulları ve çeşitlilik ile iyileştirilmiş testler ve işe alım yoluyla ağır vasıta sürücülerinin eksikliğine uzun vadeli çözümler bulmak için sektörle birlikte çalıştığını söylüyor.
Hükümet ayrıca, işe alıma yardımcı olmak için, kamyon park tesislerinin standartlarını yükseltmek için nakliye birlikleriyle işbirliği yaptığını, HGV ağır vasıta sürücülerinin endüstrisini, özellikle sürücüler için daha çekici hale getirmeye yardımcı olduğunu ve şu anda kamyon şoförü olarak çalışanların refahını desteklediğini söylüyor.
Diğer hamleler arasında, HGV testlerinde ani bir artış ve HGV sürücüsü olmak üzere 4.000’e kadar kişiyi daha eğitmek için yeni beceri eğitim kampları yer alıyor.