Enerji krizi, işgücü kıtlığı ve İngiltere’yi vuran tedarik zinciri sorunları işte eksikler ve tehdit altındaki sektörler – Süpermarketler insanları panik satın almamaya çağırdı –
İngiltere ekonomisi, işgücü kıtlığı, yeni göçmenlik kuralları ve pandeminin kalıcı etkileri gibi çeşitli faktörler tarafından kesintiye uğradı. “İptal edilen” Noel yemeklerinden çok sayıda enerji tedarikçisinin çökmesine ve süpermarket raflarında eksik olan ürünlere kadar , birçok endüstri uzmanı İngiltere’nin krizde olduğunu iddia ediyor. Yaklaşık 100.000 kamyon şoförü açığı olduğu tahmin ediliyor ve artan enerji maliyetleri de gıda üretimi ve lojistik maliyetlerine eklendi.
İngiltere, bu yaz süpermarketleri, restoranları ve diğer perakendecileri etkileyen bir kriz olan kamyon şoförü kıtlığından etkilendi. Eksiklik, yabancı uyrukluların göçü, Brexit sonrası göçmenlik kuralları ve kendi kendine tecrit gereksinimleri tarafından tetiklendi. Kamyon şoförü kıtlığından etkilenen gıda perakendecileri arasında McDonald’s, KFC, Greggs, Subway ve Nando’s yer alıyor. Ağustos ayında McDonald’s, tedarik zinciri sorunları nedeniyle menüsünden milkshake ve şişelenmiş içecekleri çıkarmak zorunda kalırken, Greggs, raflarında tavuk içeren bazı ürünlerin eksik olduğunu söyledi. İngiltere’nin en büyük süt ürünleri tedarikçisi Arla, kamyon şoförü sıkıntısı nedeniyle süpermarketlerdeki süt teslimatlarının dörtte birine ulaşamadığını söyledi.Tesco, Sainsbury’s, Morrisons, Co-op ve İzlanda Foods gibi İngiltere’nin en büyük süpermarket zincirlerinin tümü, teslimatlardaki kesintiler nedeniyle tedarik zinciri kıtlığından etkilendi – Tesco insanları panikle satın almamaya çağırıyor.
Enerji krizi: Arz kıtlığı ve artan fiyatlar tüketiciler için resmen fırtına yaratmış gibi görünüyor
• Britanya’da ne azalıyor?
Besin kaynakları
CO2 kullanımı, gıda tedarik zincirinde, özellikle de paketleme ve et üretimi söz konusu olduğunda kritik öneme sahiptir. Ayrıca kesimden önce hayvanları sersemletmek için de kullanılır.Dolayısıyla gübre fabrikalarının kapatılması gıda endüstrisi üzerinde zincirleme bir etki yaratıyor.Bernard Matthews ve 2 Sisters Food Group’un sahibi Ranjit Singh Boparan, arz sorunlarının yanı sıra işçi sıkıntısının Noel için hindi arzını etkileyeceğini söyledi.Bakterilerin büyümesini önlemek için et ve salatalar da dahil olmak üzere bazı bozulabilir gıdaların ambalajlarına da CO2 enjekte edilir ve sığır eti gibi ürünlerin raf ömrünü yaklaşık beş gün uzatabilir.Yiyecek ve İçecek Federasyonu CEO’su Ian Wright, tüketicilerin önümüzdeki günlerde kümes hayvanları, domuz eti ve unlu mamullerde kıtlık görmeye başlayabileceklerini söyledi.İngiltere’nin en büyük ekmek üreticilerinden biri olan Warburtons, CO2’si bittiği için dört tesisinden ikisinde üretimi durdurduğunu duyurdu.
Gıda sınıfı CO2 yüzlerce ürün için kullanılıyor – Bu nedenle İngiltere şu konularda kıtlıkla karşı karşıya – İşte detaylı liste ;
Kümes hayvanları ve domuz eti dahil paketlenmiş etler – Paketlenmiş taze gıdalar ve unlu mamuller – Paketlenmiş bebek mamaları – Cips – Evcil Hayvan gıdaları – Bira ve şarap – Gazlı su ve alkolsüz içecekler – Noel ağaçları
Perakendeciler, İngiltere’de satılan gerçek Noel ağaçlarının yaklaşık onda biri ithal edildiğinden, işçilik ve tedarik zinciri zorluklarından sonra bu yıl Noel ağacı kıtlığı ve daha yüksek fiyatlar konusunda uyarıyorlar.Brexit sonrası düzenlemeler ve gergin bir işgücü piyasası, yerel olarak yetiştirilen ağaçlar için kıtlığa ve daha yüksek talebe yol açabilir. ChristmasTrees.co.uk‘nin sahibi Mark Rofe şunları söyledi: “İngiltere’deki yetiştiricilerimizle konuştuk ve hepsi aynı zorluklarla karşı karşıya. Ürünlerine yönelik talepte bir artış görüyorlar, özellikle ağaçlarını genellikle Avrupa’dan ithal edecek olan, ancak maliyetleri artırabilecek veya elbette oldukça mevsimsel ve zaman açısından gecikmelere neden olabilecek herhangi bir bürokrasiden kaçınmaya istekli olan müşterilerden, Kamyon şoförlerine kadar hassas bir dönemden geçiliyor.”
Evcil Hayvan gıdaları –
Bu tür zorluklar, evcil hayvan gıda endüstrisi de dahil olmak üzere diğer sektörlere yayılıyor. Sainsbury’s ve Tesco gibi büyük süpermarketler, beklenmeyen yüksek talep nedeniyle Mart ayında evcil hayvan maması kıtlığı bildirdi – arz sorunları en çok köpekler ve kediler için ıslak mama torbalarını etkiliyor. Artık, süpermarketlerdeki boş raflar daha belirgin hale geldikçe, Birleşik Krallık’taki evcil hayvan maması kıtlığının kışın daha da kötüleşebileceğine dair endişeler var.
Bisikletler –
İngiltere’nin en büyük bisiklet perakendecisi Halfords, bisiklet satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre 20 Ağustos’a kadar 20 haftada neredeyse %23 düştüğünü söyledi. İthalattan kamyon şoförlerinin kıtlığına kadar tedarik zincirinin bozulmasını suçladı ve İngiltere’nin bisiklet mağazaları hala talebe yetişmek için mücadele ediyor.Asya fabrikalarının COVID-19 nedeniyle geçici olarak kapanması nedeniyle üretim de kesintiye uğradı ve bu da dağıtımı etkileyerek arzın azalmasına ve talebin artmasına neden oldu.
Bira –Wetherspoons 1 Eylül’de Carling ve Coors biralarının tedarikiyle ilgili sorunlar olduğunu ve bunun başka bir bira üreticisi adına hareket eden sürücülerin endüstriyel eyleminin zincirleme etkisi olduğunu söyledi. Markaları yapan Molson Coors, HGV sürücüsü sıkıntısına da değindi. Johnnie Walker-to-Guinness içecek devi CEO’su Ivan Menezes, Sky News’e şunları söyledi: genel olarak dünya çapında lojistik ve nakliye ve bazı ambalaj malzemelerimizi tedarik etme konusunda zorlanıyoruz, ancak küresel talebi karşılayabilmeyi umduğunu söyledi.
Arabalar – En iyi üretici Çin’deki magnezyum izabe tesislerinin yaygın olarak kapanması, otomobil üreticilerinin başını ağrıtacak şekilde, emisyonlar ve enerji kıtlığı üzerindeki kısıtlama nedeniyle metal fiyatlarının 2008’den bu yana en yüksek seviyesine çıkmasına neden oluyor. Havacılık endüstrisinde de yaygın olarak kullanılan magnezyum, zaten talaş sıkıntısı çeken otomobil sektörü için alüminyum alaşımları yapmak için gereklidir.Beyaz Saray, büyük şirketlerle yapacağı yeni bir toplantıda dünya çapında otomobil üretimini azaltan yarı iletken çip tedarik krizinin üstesinden gelmenin yollarını tartışmaya hazırlanıyor.
Elektronik –
Elektronik üreticileri de tedarik zinciri kesintilerinin ve bileşen eksikliklerinin kurbanı oldular. Birçok bileşen Asya’daki tedarik zincirlerinden geliyor ve COVID-19 salgını sırasında Çin’deki kapanışlar nedeniyle, kıtlıklar dünya çapındaki üreticileri etkilemeye devam etti. Elektronik bileşenlere olan talep arttıkça azalan arzlar fiyatların yükselmesine neden oldu.
İnşaat malzemeleri –
Kamyon şoförlerinin azlığı ve yüksek inşaat boşlukları, inşaat sektörünü dizleri üzerinde bırakan inşaat malzemeleri tedarikini etkilemeye devam ediyor. Çatı kiremitleri, çimento ve kereste gibi temel yapı malzemelerinin kıtlığı sektörü aylarca etkiledi ve fiyatlar çeşitli malzemeler arasında tırmandı.Azalan arzın ortasında, Ulusal İstatistik Ofisi’nin (ONS) malzeme maliyetinin Temmuz 2020 ile Temmuz 2021 arasında %20 arttığını gösteren verileriyle fiyatlar kısa vadede daha da yükselebilir.
• Krize ne sebep oldu?
İşgücü kıtlığı, yeni göçmenlik kuralları ve pandeminin kalıcı etkilerinin yanı sıra, yükselen toptan Avrupa doğal gaz fiyatları da enerji, kimyasallar ve çelik üreticileri üzerinde şok dalgaları ve zaten işgücü ve iş gücü kıtlığı nedeniyle gıcırdayan gergin tedarik zincirleri üzerinde şok dalgaları gönderdi. Brexit’in kargaşası ise bu durumu yarattı.
Gazın toptan satış fiyatları yılın başından bu yana %250 arttı ve Ağustos ayından bu yana %70’lik bir artış oldu.Gaz fiyatlarının karbondioksit kıtlığını tetiklemesinin ardından hükümet, kümes hayvanı ve et kıtlığını önlemek için acil durum desteği verdi . Benzin fiyatlarındaki artış bu ay altı firmanın katlanmasına neden oldu: PfP Energy, MoneyPlus Energy, Utility Point, People’s Energy, Green, Avro Energy. Bulb ve Igloo’nun çöküşün eşiğinde olduğu bildirildiğinden, daha fazlasının gelebileceğine dair korkular var. İngiltere pazarında, 2018’deki 70’lik zirveden keskin bir düşüşle şu anda yaklaşık 40 tedarikçi var.
• Neden eksiklikler var?
Gaz fiyatlarındaki artış, gıda tedarik zincirinde hasara yol açma tehdidinde bulundu ve bu da önümüzdeki haftalarda mağaza raflarının boş bırakılabileceği konusunda uyarılara yol açtı. Bazı fabrikalar kapanmak zorunda kaldı ve et üretim endüstrisinde ve gıda ambalajlarında kritik kullanımları olan karbondioksit üretimini durdurdu.
Hükümet şimdi CO2 kıtlığını önlemek için bir anlaşma yaptığını söyledi.