Türkiye’de toplam 144 bin 463 adet satışa ulaşan ve C SUV sınıfının lideri olan Dacia Duster yenilendi. ÖTV diliminden de en az şekilde etkilenen yeni Duster, otomatik şanzıman seçeneğiyle satışta.
Yeni Dacia Duster Türkiye’de satışta. Şehir içi ve en iddialı olduğu arazi kullanımı için kullanıcıların en çok tercih ettiği modellerden olan yeni Duster’a EDC şanzıman seçeneği de eklendi.
2010 yılından bu yana 2 milyon müşteriye ulaşarak Dacia markasının ikonu haline Duster, Türkiye’de de bugüne kadar 144 bin 463 adet sattı.
Yenilenen konfor, tasarım ve güvenlik özellikleriyle sürüş keyfini artıran Duster, 478 litre bagaj hacmine sahip. Comfort, Prestige ve Prestige Plus ekipman seviyeleriyle gelen yeni Duster, tanıtıma özel 199 bin TL’den başlayan fiyatlarla liderliğini sürdürmek istiyor. Duster, 1.235 km’ye kadar menzile ulaşıyor.
“LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜRECEĞİZ”
Yenilenen Duster ile ilgili konuşan Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Temel felsefemiz olan yalınlık ve güvenilirlikten ödün vermeden daha fazla modern çözümü ulaşılabilir fiyatlarla tüketicilerimizle buluşturmaya devam ediyoruz. Güvenilir ve sağlamlığı, modern tasarımı, geniş servis ağı ve optimum fiyat fayda oranı Duster’ın liderliğinde büyük rol oynuyor. Güçlendirilmiş ve marka kimliğini yansıtan dış tasarım detayları, gelişen teknoloji ve konfor özellikleriyle Yeni Duster ile daha geniş bir kitleye hitap ederek liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz” dedi. Yeni Duster’ın motor seçenekleri, benzinli TCe 90 bg (4×2) ve 6 vitesli manuel şanzıman TCe 150 bg (4×4) ve 6 vitesli manuel şanzıman, TCe 150 bg (4×2) ve 6 vitesli EDC otomatik şanzıman. Fabrika çıkışlı benzin&LPG, ECO-G 100 bg (4×2) ve 6 vitesli manuel şanzıman. Dizel, dCi 115 bg (4×2 veya 4×4) ve 6 vitesli manuel şanzıman.
İkinci el araç kiralama pandemide zirve yaptı’
Filo kiralama şirketi LeasePlan, pandemi döneminde devreye aldığı dijital çözümlerle yılın ilk yarısında beklentilerin üzerinde büyüdüğünü açıkladı.
LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay yaptığı değerlendirmede, “2021 yılı başında koyduğumuz büyüme hedefinin üzerine yıl bitmeden çıkmayı başardık. Temmuz sonu itibariyle geçtiğimiz yıla kıyasla sektör ortalamasının üstünde büyüdük. Yılı bu şekilde tamamlamayı hedefliyoruz” dedi.
Açıklamasında Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği’nin (TOKKDER) açıkladığı güncel sektör verilerine de değinen Oktay, “TOKKDER tarafından açıklanan yarıyıl raporuna göre sektörümüz 2021 ilk yarısında toplam araç sayısında yüzde 7,1, kiradaki araç sayısında yüzde 3,3 daralmış gözüküyor. Müşteri sayısında ise sektörümüz 8 yıl geriye gitmiş durumda. Araç bulunurluğundaki sıkıntıların devam edeceği, ekonomik toparlanmanın ve büyümenin tüm sektörlerde eşit yayılmadığı gerçeğiyle, sektörümüzün yılın ikinci yarısında da daralmaya devam etmesini bekliyoruz. Biz ise sektörümüzün aksine müşteri kaybetmediğimiz gibi yılın başından beri az da olsa düzenli büyüyoruz ve yılı da bu şekilde tamamlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.
OKTAY: KİRALAMALARIN YÜZDE 40’I İKİNCİ EL
Pandemi nedeniyle meydana gelen tedarik sıkıntıları nedeniyle özellikle 2020 yılında araç bulunabilirliğinin bir hayli azaldığını hatırlatan Türkay Oktay, “Pandemi, kurdaki dalgalanma ve faiz oranlarının etkisiyle sıfır araç kiralama fiyatları ortalama yüzde 25-35 arasında arttı. Buna bir de sıfır araç tedarikinde yaşanan sorunlar eklenince işletmeler ikinci el kiralamaya çok büyük talep göstermeye başladılar” dedi.
İkinci el araç kiralama operasyonunun 2020 yılının başından itibaren her geçen dönem arttığını kaydeden Oktay, “Şu anda kiralamalarımızın yaklaşık yüzde 40’ı ikinci el kiralamadan oluşuyor diyebiliriz. İkinci el araç kiralama önümüzdeki dönemde de operasyonel araç kiralama sektörünün önemli bölümünü oluşturacak” ifadelerini kullandı.
Karsan, Türkiye’de üretecek
Romanya’da taşıyacak
Türk otomotiv endüstrisinin en büyük elektrikli otobüs ihracatını gerçekleştirecek olan Karsan, Romanya’da kazandığı iki ihaleyle 35 milyon euroluk dev ihracata imza attı.
Elektrikli ve otonom araçlar alanında yaptığı çalışmalarla küresel çapta birçok ilke imza atan Karsan, Türkiye’nin en yüksek tutarlı elektrikli otobüs ihracatını gerçekleştirmek üzere Romanya ile anlaşma sağladı. Buna göre, şehir içi toplu ulaşım hizmetlerinde kullanılmak üzere Timişoara Belediyesi’nin 44 adetlik ve Braşov Belediyesi’nin ise 12 adetlik 18 metre uzunluğundaki elektrikli otobüs ihalesinin kazananı Karsan oldu. İhaleler kapsamında 18 metre uzunluğundaki yüzde 100 elektrikli modellerinden oluşan sıfır emisyonlu 56 adet otobüsü Romanya’ya ihraç edecek olan Karsan, ilk teslimatları 2022 itibariyle gerçekleştirmeyi hedefliyor.
BAŞ: KİRALAMALARIN YÜZDE 40’I İKİNCİ EL
Karsan CEO’su Okan Baş, “Çok yakında ülkemizde tanıtacağımız 12 ve 18 metre sınıfındaki yeni yüzde 100 elektrikli otobüs modelimizle aileyi büyütmenin heyecanını yaşarken, kazandığımız bu ihaleyle çok iyi bir başlangıç yaptığımıza da inanıyoruz. 35 milyon Euro tutarındaki bu ihaleler yalnızca otobüs satışı anlamına gelmiyor. Bu kapsamda, 19’u hızlı şarj olmak üzere toplamda 75 adet şarj istasyonunu ve araçların tüm bakım işlemleri ile garaj işletmesini yine Karsan olarak biz gerçekleştireceğiz. Elektrikli ve sürücüsüz araçlarla ülkemize katma değer sağlamayı sürdüreceğiz” diye konuştu.
Toyota liderliğini sürdürüyor
Toyota, sıfır emisyona giden stratejisinde büyük üreticiler arasında en düşük ortalama emisyon oranıyla liderlik yapmaya devam ediyor
Avrupa’da 10 yıl öncesine göre yeni satılan otomobillerin CO2 emisyon oranları yüzde 24 düşerken Toyota, hibrit teknolojisi başta olmak üzere elektrik motorlu çözümleriyle emisyonları düşürmede öncü rol oynuyor.
Toyota, JATO verilerine göre her geçen gün daha fazla tercih edilen hibrit araçları sayesinde Avrupa’da ana akım üreticiler arasında en düşük ortalama emisyon ile ilk sırada yer alıyor. Açıklanan verilere göre Toyota, 2020 satışlarına göre Avrupa’da 94 g/km CO2 emisyon değeriyle öne çıkıyor.
Toyota, 20 yılı aşkın hibrit motor deneyimi sayesinde AB’nin ortaya koyduğu sıkı yönetmelikleri karşılamaya ve hedeflerin daha altında CO2 emisyon ortalamaları sunmaya devam ediyor.
HIBRIT SATIŞLARI GEÇEN YILA GÖRE 59 ARTTI
Toyota’nın Avrupa’da ilk 6 ayda geçen yıla göre yüzde 61 oranında artan hibrit satışları ortalama emisyon oranlarının her geçen yıl düşmesini sağlıyor. Bununla birlikte Toyota’nın 2021’de ilk 6 ayda Batı Avrupa’da tüm satışlarda hibritlerin payı yüzde 69 olarak gerçekleşti ve hibrit satışları bu dönemde, geçen yıla göre yüzde 59 arttı.
Toyota sıfır emisyon hedefine giden yolda elektrik motoruna sahip hibrit araçların yanı sıra pazarların taleplerine ve altyapı şartlarına uygun olarak sunulacak dışarıdan kabloyla şarj edilebilen hibritler, bataryalı elektrikli araçlar ve yakıt hücreli hidrojenli araçlar geliştirmeye devam ediyor. Markanın elektrifikasyon hedefleri çerçevesinde Toyota 2025 yılına kadar, global olarak ürün gamında 70’ten fazla elektrik motorlu araç sunacak. Bunların en az 15 adedi ise, bataryalı elektrikli araç olacak.
-Ercan Karaca