Artık o ismi kullanamayacaklar
Türkiye’de uzun yıllardır faaliyet gösteren Algida markası, Ankara 4’üncü Fikri ve Sinai Haklar Hukuk Mahkemesi’nde ‘maraş usulü’ ürünleri ile ilgili açtığı davayı kaybetti.
İçeriğindeki keçi sütü ve salepten dolayı besleyici özelliği bulunan Maraş dondurmasının coğrafi işareti, 2018’de Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası adına tescillendi. Bu tarihten sonra artık coğrafi işarete sahip olan Maraş Usulü Dondurma tescile uygun üretildiği takdirde ancak ‘Maraş Dondurması’ olarak satılmaya başlandı.
ALGIDA MAHKEMEYE GİTTİ
Buna göre, artık içeriğinde keçi sütü haricinde süt veya süt bileşeni bulunan ürünler ‘Maraş usulü’ veya ‘Maraş dondurması’ olarak satılamayacak. Bunun üzerine bazı firmalar konuyu yargıya taşıdı. Bu firmalardan birisi de Türkiye’de Algida markasıyla bilinen Unilever firması oldu.
Gıda Dedektifi sitesinin haberine göre, Unilever, Ankara 4’üncü Fikri ve Sinai Haklar Hukuk Mahkemesi’nde KMTSO ile Türk Patent ve Marka Kurumu’na dava açtı. ‘Maraş’ ismi geçen 20’ye yakın markası bulunan Unilever, maraş dondurmasının jenerik bir reklam haline geldiğini ve bunun da coğrafi işaret olamayacağını savundu.
KMTSO ve Türk Patent Kurumu da Maraş dondurmasının yapımında keçi sütü, salep ve şekerin kullanıldığını, bu nedenle diğer dondurmalardan çok farklı olduğunu ve bu dondurmanın Kahramanmaraş’a özel bir dondurma olduğunu belirtti.
3 YIL SONRA DAVA SONUÇLANDI
Mahkeme Unilever’in talebini reddetti, böylece Unilever, yaklaşık 3 yıl süren davayı kaybetti.
Konuyu değerlendiren KMTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Balcıoğlu, firmaların davayı istinaf hakları olduğunu, ancak coğrafi işareti devletin verdiğini hatırlatarak dondurma firmalarının dava açmalarının da gereksiz olduğunu söyledi.