Turist tuzağı? – İngiltere Dışişleri Bakanlığı’na göre Ocak 2019’dan bu yana Türkiye’ye yapılan medikal turizm gezileri sırasında en az 25 İngiliz vatandaşı hayatını kaybetti –
Bu sabahki Guardian gazetesi Sarah Marsh imzası ve “Watchdog- estetik cerrahi reklam kuralları konusunda uyardı” başlığı altında Türkiye’deki kozmetik klinikleri, oteller ve uçuşlar da dahil olmak üzere fırsatların reklamını yapıyor, bazı reklamlar ise geziyi tatilin bir parçası olarak tanıtılıyor ve insanlar yanıltılıyor “ yorumunu yaptı. Haber detaylarında, Türkiye’ye 2022 yılında sağlık hizmetleri için 1,2 milyon kişinin gittiğini ve sağlık turizminin ülkeye her yıl tahminen £2 milyar pound kazandığı yer aldı.
İşte, https://turkulak.com.tr/ meraklı okuyucuları için detaylar; Instagram’daki Apost, dar mavi taytlı bir kadının sırtını gösteriyor; vücudunun alt kısmı çerçevenin çoğunu kaplıyor. “Önünüzde baştan çıkarıcı derecede seksi kıvrımlar var… Başları döndürmeye ve kalpleri kırmaya hazır mısınız?” başlığında yazıyor. Bu, Britanyalılara yurt dışında lüks bir tatilin tadını çıkarırken Brazilian butt lift (BBL) / Brezilya popo estetiği -(vücudun başka yerlerinden alınan yağların kalçalara enjekte edilmesini içeren bir süreç) yaptırma şansı sunan bir şirketten geliyor. Reklam, mide bandı operasyonları, saç ekimi ve BBL (vücudun başka yerlerinden alınan yağların kalçalara enjekte edilmesini içeren bir süreç) dahil olmak üzere Türkiye’de İngiltere’de yaşayanlara yönelik estetik cerrahi turizmini teşvik eden sosyal medyadaki binlerce reklamdan biri. Bu durum İngiltere’deki doktorlar arasında güvenlik endişelerini tetikledi.
Guardian’ın Facebook reklam kütüphanesinde yaptığı analiz, Mayıs 2022’den bu yana yalnızca BBL’leri tanıtan neredeyse 2.700 reklam buldu. Birçoğu benzer bir format benimsedi: seyahatlerin tatilin bir parçası olarak reklamını yapmak. Reklam Standartları
The Advertising Standards Authority / Reklam Standartları Otoritesi (ASA), yurtdışındaki kozmetik sağlayıcılarına, bunların tanıtımına ilişkin katı kurallar getiren bir uyarı yayınladı. Gözlemci, bu hizmetler için Birleşik Krallık’taki tüketicileri hedef alan reklamlarda bir artış kaydedildiğini ve birçok kuralın ihlal edildiğini söyledi. İngiltere sağlık sistemi baskı altında akut gerginlik. Rekor sayıda kişi, kataraktın alınması için £ 3.200 pounda varan ameliyat harcamalar da dahil olmak üzere özel sağlık hizmetleri için ödeme yapıyor. NHS bekleme listelerinde artan hayal kırıklığının ortasında yeni bir kalçada £15.075 pound harcanıyor.
Yüzbinlerce kişi yurtdışına gitmeyi tercih ediyor. Ulusal İstatistik Ofisi, 2015’te 120.000 olan Birleşik Krallık sakinlerinin tedavi için yurt dışına seyahat ettiğini 2019’da 248.000 olarak tahmin ediyor. Türkiye bir numaralı varış noktası. 2022 yılında sağlık hizmetleri için 1,2 milyon kişiyi ağırladı ve sağlık turizminin ülkeye her yıl £2 milyar kazandıracağı tahmin ediliyor.
İşin estetik cerrahi tarafında, sosyal medya ve realite TV şovları belli bir estetiği teşvik etti. Geçen yılın haziran ayında Love Island’da yayınlandığında, ülkede yapılan kozmetik bir tatilde kazanılan diş kaplamaları için kullanılan argo “hindi dişleri” aramalarının bir gecede %10.000 arttığı bildirildi. Bu, yarışmacı Jess Harding’in tipini “Hindi dişli güzel bir çocuk” olarak tanımlamasının ardından geldi. Reklamlar giderek daha fazla Instagram ve Facebook’ta görünüyor. İngiliz Estetik Plastik Cerrahlar Derneği Başkan Yardımcısı Nora Nugent, şunları söyledi: “Türk klinikleri otel ve uçuş dahil paket fırsatların reklamını yapıyor ve hastalar makul bir paket gibi görünen şeyleri görüyor. Fakat yapmamanız gereken şey, bunun bir tatil olarak tanıtılması veya neyle ilgili olduğunu önemsizleştirmenizdir.” ASA, reklamların, ameliyatı tatile bağlamanın prosedüre girme kararını önemsizleştirebileceğinin akılda tutulması gerektiğini tavsiye ediyor.
ASA tarafından yönetilen, Birleşik Krallık’ın reklamcılık kurallarından sorumlu endüstri organı olan The Committee of Advertising Practice / Reklamcılık Uygulama Komitesi (CAP) de sorumsuz reklamları tespit etmek ve bunlarla mücadele etmek için gelişmiş izlemeye başladı. CAP direktörü Shahriar Coupal şunları söyledi: “Her yıl birçok kişi yurt dışına gidiyor ve estetik ameliyat konusunda olumlu deneyimler yaşıyor. Ancak daha fazla şirket Birleşik Krallık’taki müşterilere reklam verdikçe kuralların çiğnendiğine dair daha fazla örnek görüyoruz. Bunun durması gerekiyor.”
Kendisini “Türkiye’deki güvenilir sağlık turizmi acentanız” olarak tanıtan bir şirket olan Clinichub’ın Ocak ayında yayına başlayan bir reklamında şöyle yazıyor: “BBL, meme ameliyatı, karın germe, burun estetiği ve daha fazlasıyla güvenle dönüşün. Yolculuğunuzun sadece bir prosedür değil, İstanbul’un büyüleyici güzelliği ile çevrelenmiş beş yıldızlı otellerde lüks bir konaklamadan ibaret olduğu hizmetin zirvesini yaşayın.” Clinichub bir yorumda bulunmadı. Sağlık Bakanı Maria Caulfield konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Tüm kozmetik prosedürler risk taşır ve bu, Birleşik Krallık’taki savunmasız insanları hedef alan sorumsuz reklamlara karşı önlem almak için önemli bir adımdır.” Dışişleri Bakanlığı’na göre Ocak 2019’dan bu yana Türkiye’ye yapılan medikal turizm gezileri sırasında en az 25 İngiliz vatandaşı hayatını kaybetti. BBL’ler tüm estetik ameliyatlar arasında en yüksek riski taşır: her 4.000 prosedür için en az bir ölüm.
Geçen yıl İngiliz hükümet yetkilileri, bir kadının ölümünün ardından Türk mevkidaşlarıyla bir araya gelmişti. Norfolklu 31 yaşındaki Melissa Kerr, 2019 yılında kalça büyütme ameliyatı için özel Medicana Haznedar hastanesine gitti. Ameliyat günü hastanede hayatını kaybetti.
Plastik cerrah Dr. Nora Nugent, ASA’nın estetik cerrahi turizmi reklamlarıyla ilgili uyarısını memnuniyetle karşıladı ancak yurtdışında yerleşik “ve kendi yetki alanları dışında” bulunan şirketlere karşı yaptırımların ne kadar uygulanabilir olacağını sorguladı ve şunları söyledi: “Bu reklamların özellikle Instagram üzerinde ve özellikle de genç hastalar üzerinde büyük bir etkisi var çünkü bu platformları araştırma yapmak için kullanıyorlar. prosedürler… sosyal medyanın, konu estetik cerrahi olduğunda karar almayı etkilemesinin başka bir yolu.Yapmamanız gereken şey, bunu tatil olarak tanıtmak veya konuyu önemsizleştirmektir’