Dünyada ilk defa, hafif ticari araç satışlarında Yeni Satış Modeli’ne otomobille birlikte geçen Mercedes-Benz Türkiye, ülkenin her yerinde tek fiyat uygulayacak ve artık bayiler sadece acentecilik yapacak.
İstanbul’da düzenlediği toplantıda gazetecilerle ve bayileriyle buluşan Mercedes-Benz, Türkiye’de hayata geçirdiği müşteri odaklı Yeni Satış Modeli’ni duyurdu. Mercedes-Benz’in lüks stratejisinin de bir parçası olan bu satış modelinde, bayiler acentelere dönüşüyor ve kusursuz müşteri deneyiminin daha da yukarı taşınmasındaki rolleri farklılaşıyor. 15 Mayıs’tan itibaren devreye alınacak Online Store veya acenteler aracılığıyla müşteriler, araç stoklarını gerçek zamanlı ve şeffaf biçimde takip edebilecek.
Fatura Mercedes-Benz Otomotiv tarafından kesilecek
Mercedes bir model aracı satın almak isteyenler, ülke genelinde geçerli olacak tek fiyatla diledikleri araç modeline ulaşabilecekler. Müşteriler, Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından sunulan kredi seçenekleriyle uygun buldukları finansman ve Mercedes-Benz Kasko teklifini tercih edebilecekler. Araçlarını teslim almak istedikleri Mercedes-Benz acentesini seçen müşterilere faturalar Mercedes-Benz Otomotiv tarafından kesilirken, araç tescil, plaka ve teslim işlemlerini ise acenteler yürütmeye devam edecek.
Fiyatlandırma şeffaf ve tek
“İster online ister fiziksel olsun yeni modelimiz ile müşterilerimiz nereden araç satın almayı seçerlerse seçsinler fiyatlandırma şeffaf ve tek şekilde sunulduğundan, farklı lokasyonlardan fiyat karşılaştırması süreci ortadan kalkıyor” diyen Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, “Yeni Satış Modeli ile inovasyon, şeffaflık ve çok daha hızlı bir iletişim imkânı sunması sayesinde müşterilerimizle olan bağımızı daha da güçlendireceğiz. Acentelerimiz, benzersiz müşteri deneyimini daha ileri taşıyacak” dedi.
Acenteler artık stok bulundurmayacak
Bekdikhan, “Yeni iş modeliyle birlikte kilit rol oynamaya devam edecek olan Mercedes-Benz acenteleri, artık stok bulundurmak zorunda olmadıklarından finansal ve piyasa dalgalanmalarına dair riskleri azalacak, ülke genelindeki tek fiyat politikasıyla müşteri talep ve ihtiyaçlarına daha fazla odaklanma imkânı bulacaklar. Acenteler, daha önceden olduğu gibi ürün danışmanlığı, test sürüşü, araç teslimi, ikinci el araç satışı, satış sonrası hizmetler, aksesuar satışı ve teknik servis gibi konularda hizmetlerine devam edecek” diye konuştu.
Türkiye uygulayan ilk ülke oldu
“Mercedes-Benz’in faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Türkiye, hafif ticari araç satışlarında Yeni Satış Modeli’ni otomobil ile uygulayan ilk ülke oldu” diyen Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz şöyle konuştu: “Online konfigüratör ve test sürüşü rezervasyon uygulaması müşterilerimizin direkt olarak kullanabileceği yeni uygulamalar olduğu gibi, bu deneyimi dolaylı olarak etkileyen geliştirmeleri de hayata geçirmiş durumdayız. Filo satışlarında biz ve acentelerimiz her türlü desteği vermeyi sürdürecek.”
Yeni Satış Modeli hayatınızda neyi değiştirecek?
TEK FİYAT: Mercedes model bir araç Türkiye’nin her yerinde aynı fiyat. Fiyatları Mercedes-Benz Türkiye belirleyecek, bayiler değil
KAMPANYALAR: Tek elden yönetilecek
ŞEFFAF STOK: Showroomlarda elbette araç olacak fakat acenteler stok bulundurmayacak. Lojistik dahil bütün süreci Mercedes-Benz yönetecek.
SİPARİŞ SÜRECİ: Müşteriler daha fazla stoğa erişecek ve böylece sıraya girme azalacak.
KAPORA: Online ve fiziki rezervasyon için kaparo bedeli ödenecek. Tabi Modele göre fiyat değişebilir.
FİLO: Yeni müşteriler olabilir Bu sebeple ziyaretler yine acentelerden olacak.
TAKAS: Acentelerimiz kendi operasyonları sürecinde takası yönetecek. Yeni araçlarda yeni satış modeli devreye girecek.
FİNANSMAN: Mercedes-Benz finansal hizmetleri aracılık etmeye devam edecek