“Ortalama bir ailenin 10 günlük enerji ihtiyacını karşılayabilen tam elektrikli MG4’ler deprem bölgesinde arama-kurtarmadan konteyner inşaatına kadar her türlü ihtiyaç için enerji sağladı” diyen Doğan Trend Otomotiv CEO’su Dağtekin: “Acı da olsa bunu tecrübe ettik. Tıpkı 4×4’ler gibi elektrikli araçlar da seferberlik kapsamına alınmalı.”
Asrın Felaketi’ni yaşadığımız depremden dolayı ertelenen tam elektrikli MG4 lansmanı Antalya’da gerçekleştirildi. Tanıtımı ertelense de Doğan Trend Otomotiv tarafından ülkemize girişi yapılan 20 adet kadar MG4, ağır hasarın ve can kayıplarının yaşandığı Hatay’a gönderildi. V2L teknolojisi sayesinde enerjisini paylaşabilen bu araçlar, çadırların ısıtmasından aydınlığına, konteyner çalışmalarının 7/24 kesintisiz yapılmasına, arama kurtarma faaliyetlerinin gece devam etmesine, diyaliz makinelerinin çalıştırılmasına kadar hayatın devamı için bölgede çalıştırıldı.
Tokyo 24 saat elektriksiz kalmıştı
Deprem bölgesinde kesintisiz elektrik sağlayan MG4’lerle ilgili açıklamada bulunan Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, “2011’deki Japonya depreminde Tokyo’da 24 saat elektrik kesilmişti. Akabinde o dönemdeki hükümeti bir düzenleme getirmiş ve acil durumlarda şehir elektriksiz kalmasın diye elektrikli araçların bataryalarının sayısının artırılmasını istemiş. Biz de bundan yola çıkarak SAIC’le irtibata geçtik ve aslında daha geç alacağımız araç yüklü gemilerden birini buraya yönlendirdik. Hemen deprem bölgesine gönderdik” dedi.
MG’ler sayesinde kesintisiz ve 3 kat daha hızlı inşaat
“İlk etapta ısıtır, çay gibi ihtiyaçlar sağlanır diye düşündük” diyen Dağtekin, “Fakat ilk günlerde özellikle arama-kurtarma faaliyetlerinin kesintisiz devam için aydınlatma çok önemliydi. O an bölgede binlerce elektrikli araç olsaydı aydınlatma sorunu olmayacaktı. Örneğin; konteyner inşaatı yapılan bir bölgede hava kararınca çalışma duruyordu. MG’lerle kesintisiz ve 3 kat daha hızlı inşa ettiler. Bir faydası da enkazdan ses duymak için sessizlikte önemli ya. Herkes sussa da jeneratör susmuyordu. İşte elektrikli araçlar sessiz enerji paylaşıyor” ifadesini kullandı.
Diyaliz makinelerine elektrik sağladık
Dağtekin, “Geçenlerde Samandağ’dan bir komutan aradı; diyaliz makinelerine elektrik sağlayamıyoruz, git gel oluyor, araçlarınızı gönderebilir misiniz? Derhal gönderdik. Şu seçim ortamı bir gitsin. Devletimizin ilgili kurumları da işlere odaklanabilsinler. Biz bu işin takipçisi olacağız. Nasıl ki 4X4’lere seferberlik emri vardı. Bu otomobillerin de bu tip görevleri olabilir. Hatta seferberlik emrine imza atan müşteri belki vergisiz de alabilir gibi birtakım fikirleri konuşuyoruz, düşünüyoruz” diye konuştu.
Togg ve Siro yatırımı olumlu etkiliyor
“SAIC’in Türkiye’de fabrika yatırımı olur mu?” sorusuna da cevap veren Kağantekin, “Bu noktada Togg ve Siro batarya yatırımından bahsedince SAIC’li yöneticiler daha dikkat kesiliyor ve konuşmanın ciddiyeti artıyordu. Türkiye’nin devlet destekli böyle dev bir projeye elektrikli araçla ilgili yatırım yapıyor olması, inanması adamların ülkeye elektrikli araçla ilgili bakışını çok olumlu etkiliyordu. Fakat ilave gümrük vergisi yatırımı olumsuz etkiledi. Çünkü sürekli vergi mevzuatı ve oyun kuralları değişen bir ülke için yatırım yapmak ve riske girmek makul gelmiyor” beyanında bulundu.
MG4’ün bazı özellikleri
– MG4 Electric Comfort; 51 kWsa bataryaya, WLTP döngüsünde 350 km menzile ve arkada konumlandırılan 125 kW (170 PS) gücünde elektromotora sahip.
– MG4 Electric Luxury ise 64 kWsa batarya ve 150 kW (204 PS) gücünde bir elektromotorla donatılıyor. Bu motor, WLTP’ye göre 435 km; şehir içi kullanımlarda ise 577 km’ye kadar menzil sunuyor.
– V2L teknolojisi ile bir buzdolabını aralıksız 17 gün boyunca çalıştırabilmek, aynı anda su ısıtıcısı veya elektrikli ocak kullanmak mümkün.
– Comfort versiyonda 363, Luxury versiyonda 350 litre olan bagaj hacmi.
– Çözünürlüğü yüksek 7 inç dijital gösterge ve 10.25 inç dokunmatik ekran göze çarpıyor.
– Comfort 7,7 saniyede, Luxury 7,1 saniye 0’dan 100 km hıza ulaşıyor.
– Comfort 40 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e ulaşabilirken, Luxury 28 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e ulaşıyor.