Avrupa’daki yükselen resesyon sesleri arasında açılan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı sönük bir havada başladı. Paris’teki şova Fransız markaları ve Avrupa pazarına açılan birkaç iddialı Asyalı marka dışında katılım sınırlı oldu. Fuarın ilk gününde Renault yeni elektrikli SUV konsepti 4EVER Trophy ile gövde gösterisi yaptı. Jeep’in ilk elektriklisi Avenger dikkat çekti. Çinli BYD ve Great Wall ile Vietnamlı Vinfest ise Avrupa’ya Paris’ten ‘merhaba’ dedi.�
Pandemi nedeniyle 4 yıldır düzenlenemeyen Uluslararası Paris Otomobil Fuarı, dün basın günüyle yeniden kapılarını açtı. Le Mondial de L’Auto 2022 ismiyle düzenlenen fuar 18-23 Ekim tarihleri arasında ziyaret edilebilecek. Enflasyon ve resesyon sesleri arasında bu yıl Avrupa’da düzenlenen tek otomobil fuarı olma özelliği taşıyan organizasyon, katılımcı markalar açısından oldukça sönük bir havada başladı. Paris’teki şova ağırlıklı olarak ev sahibi Fransız markalar ile Avrupa pazarında iddialı olmak isteyen Asyalılar katıldı.
KONSEPT ZAMANI
Fuarın en büyük gösterisini ev sahipleri Renault ve Dacia gerçekleştirdi. Renault markası 2025 yılında muhtemelen ‘Renault 4’ olarak adlandıracağı küçük elektrikli SUV modelinin konsepti ‘4EVER Trophy’nin konseptini ilk kez bu fuarda gösterdi. Dacia da kısa süre önce tanıtılan MANIFESTO konsept otomobili başta olmak üzere, markanın tüm ürün gamını yeni marka kimliğiyle fuarda sergiledi. Ayrıca, Dacia’nın ilk hibrit motoru da (Hybrid 140) Paris’teki şovda lanse edildi. Öte yandan, Jeep’in ilk elektrikli modeli Avenger ve Peugeot’nun yeni fastback gövde tipli 408’i de fuarda ilk kez görücüye çıkan otomobiller arasındaydı. Fuara ev sahibi Fransızlardan sonra en çok ilgi gösterenler Asyalılar oldu. Başta dünyanın en büyük üreticilerinden Çinli BYD olmak üzere başka bir Çinli Great Wall ve Vietmanlı Vinfest Avrupa’ya Paris’ten giriş yaptı.EFSANE ‘4’ GERİ DÖNDÜ
Paris’teki şovda en büyük gösteriyi Renault markası yaptı. Marka, 4EVER Trophy, R5 TURBO 3E ve yeni Kangoo E-Tech yüzde 100 elektrikli modellerinin dünya çapındaki ilk tanıtımlarını gerçekleştirdi. Renault CEO’su Luca De Meo, efsanevi Renault 4’ün mirasını taşıyan küçük elektrikli SUV konsepti 4EVER Trophy’nin örtüsünü burada kaldırdı. 2025 yılında muhtemelen ‘Renault 4’ ismiyle satışa çıkacak elektrikli SUV’dan ipuçları taşıyan 4EVER Trophy futuristik tasarımı ve arazili görünümüyle dikkat çekti. Diğer yandan, bir başka retro temalı R5 Turbo 3E de fuardaki yerini aldı. Bu aracın da gelecekte Renault markasının küçük tam elektrikli Hatchback’inin altyapısını oluşturduğunu belirtmekte fayda var. Öte yandan, markanın en yeni C segment SUV modeli Austral de fuardaki yerini alırken; Reno avatar, Hippie Caviar Motel, Scenic Vision, R5 Prototype ve Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli gibi yenilikler de fuarda sergilendi. ( Hürriyet)