Facebook’un çatısında yer alan Messenger ile Instagram platformlarını birleştirmek için ilk adım atıldı.
Sosyal medya devi Facebook’un Messenger ile Instagram platformlarını birleştirme gibi bir amacının olduğu bundan haftalar öncesinde belli edilmişti. Bugün bu konu hakkında ilk atılım yapıldı. Bildiğiniz gibi Facebook for Business işletmeler için sunulan birçok araçtan biri. İşletmelerin müşterileri tarafından başlatılan mesajları yönetmelerine ve etkili bir şekilde etkileşimde bulunmalarına olanak tanıyan Messenger API’si olan Facebook for Business bugün evrim geçirdi.
Facebook şimdi API’ye Instagram mesajlaşma desteği ekliyor. Bir işletmenin müşterileriyle bağlantı kurma yollarını genişletiyor ve etkileşimi artırmaya yardımcı olacak araçlar sunuyor.
Instagram entegrasyonları desteği ile işletmeler artık Instagram’da Profil, Mağazalar ve Hikayeler gibi birçok etkileşim yöntemine erişebiliyor. Ana faaliyet alanından elde edilen bilgiler artık Instagram mesajlaşmasının hemen yanında kullanılabilir ve insanlara, araçlara ve iş akışlarına yapılan mevcut yatırımlar kolayca Instagram varlıklarına taşınabilir.
Facebook ayrıca yaygın sorgular için yanıtları otomatikleştirme yeteneği de ekliyor. Bu, bir işletmenin müşteriye algılanan yanıt verme yeteneğini geliştirecek ve daha karmaşık sorgular için API, canlı desteğe sorunsuz bir şekilde bağlanabilir.
Facebook, şu anda Adidas, H&M, Michael Kors, Sephora ve diğer tüketici markaları gibi birkaç markanın katıldığı Messaging API için bir beta programı aracılığıyla güncellemeyi kullanıma sunuyor. Beta tamamlandıktan sonra, platformu kullanan tüm işletmeler için daha geniş bir sunum görmeliyiz.