Son aylarda sürücülerin hayatını olumsuz yönde etkileyen akaryakıt zamları, oto servisleri girişlerinde de etkisini göstermeye başladı. Peş peşe gelen benzin ve motorin zamları sebebiyle araç sahiplerinin araçlarını kullanmaktan imtina ettiğini belirten Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem “Her gelen akaryakıt zammı sonrasında servis girişlerimizde günlük yüzde 5-10 arası düşüş gözlemlemeye başladık. Vatandaşlar önünü göremediği için bakımlarını da erteleme yoluna gidiyor. Oysa bakımsız bir otomobil yüzde 15 ile 30 arasında daha fazla yakıt tüketebiliyor. Üstelik aksattıkları bakımlar yüzünden ummadıkları anda yüzbinlerce TL’yi bulabilecek hasarlarla karşılaşabilirler. Sürücülerin sahip oldukları aracı koruma altına alması ve bakım konusuna önem vermesi, zamanında, eksiksiz yaptırması kendi yararlarına olacaktır.”açıklamasını yaptı.
Lüks araçlara servis hizmeti veren Aşin Otomobil, petrol fiyatlarındaki artışın direkt bir yansıması olarak devamlı artan benzin ve motorin fiyatlarının servislere olan etkisi ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Yüksek döviz kuru ve Rusya-Ukrayna Savaşı sebebiyle sürücüler için zorlayıcı rakamlara ulaşan akaryakıt fiyatları karşısında, otomobillerini kullanmama kararı alan birçok araç sahibinin bulunduğunu ve her geçen gün bu sayının arttığını dile getiren Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem “Özellikle İstanbul trafiğinde trafiğe çıkan araç sayısında da gözle görülür bir azalmayla karşı karşıyayız. Asıl etkisini ise oto servislerinde görebilirsiniz. Zira her akaryakıt zammı haberi geldiği gün, servis girişlerimizde ortalama yüzde 5-10 arası düşüş gözlemliyoruz.” dedi.
Bakımsız otomobil daha çok “yakıyor”
Otomobillerini daha az kullanma kararıyla ya da “öngörüde bulunamadıkları için” bakım kararını erteleyen sürücülere önemli tavsiyelerde bulunan Erdem “Araç sahipleri maalesef peş peşe gelen zamlar sebebiyle önümü göreyim düşüncesiyle bakım kararlarını erteliyor. Ancak özellikle motor yağı, hava, yağ ve yakıt filtresi zamanında değişmeyen otomobillerin yüzde 15 ile 30 arasında daha fazla yakıt tüketebileceği, hatta bobin, buji, tıkanmış DPF-katalitik konvertör, lambda sensörü arızaları yüzünden tüketimin yüzde 100’e kadar dahi artabileceğinin altını çizmek istiyoruz.” şeklinde konuştu.
Bugün 2 bin TL’ye yaptırdığınız bakımı 1 ay sonra 3 bin TL’ye yaptırabilirsiniz
Diğer yandan küresel çapta tekrar yükselişe geçen döviz kurları, otomotiv endüstrisinde yaşanan üretim ve tedarik problemleri nedeniyle yedek parça fiyatlarının tekrar artışa geçebileceğine dikkat çeken Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, “Bugün 2 bin TL’ye yaptırdığınız bakımı 1 ay sonra 3 bin TL’ye yaptırmak zorunda kalabilirsiniz. Bir konu da şu; eğer farkında olmadığınız bir arıza şanzıman ya da motorda var ise ve tespit için bir süredir servise uğramıyorsanız, bu aksamların revizyonu veya rektifiyesi marka ve modele bağlı olarak 50 ile 250 bin TL arası üzücü rakamlara ulaşabiliyor. Sürücülerin sahip oldukları aracı koruma altına alması ve bakım konusuna önem vermesi, zamanında, eksiksiz yaptırması kendi yararlarına olacaktır.” yorumunu yaptı.
Yılın Otomobili hangisi olacak?
OTOMOTİV Gazetecileri Derneği’nin (OGD) organize ettiği geleneksel ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ seçimleri bu yıl 7’nci kez düzenlenecek. Her geçen yıl heyecanın zirveye çıktığı yılın otomobili seçimlerinde, bu sene 36 aday model yarışacak. İlk etapta OGD üyesi alanında uzman gazetecilerin oylarıyla belirlenen 7 finalist 11 Nisan’da açıklanacak. 10 Mayıs tarihinde de İntercity İstanbul Park’ta yapılacak test sürüşlerinin ardından, OGD üyeleri tarafından en çok oyu alıp 1’inci olan otomobil, 7 Haziran tarihinde düzenlenecek ödül töreninde açıklanacak.
Türkiye’de Yılın Otomobili 2022 seçimleriyle ilgili konuşan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Ufuk Sandık, “Yedinci kez düzenlenecek olan ‘Yılın Otomobili’ seçimi gelenekselleşti ve sektörde heyecan meydana getirdi. Önceki yıllarda tatlı bir çekişmeye ve heyecana sahne olan bu organizasyon bu yıl da oldukça çekişmeli geçecek. Hepsi birbirinden değerli otomobiller arasında seçim yapmak zor olacak” diye konuştu. Öte yandan geçen yıl ilk kez verilen tasarım ödülü bu sene de verilecek. Yine OGD üyeleri, aday modeller arasından “Yılın Tasarımı” ödülünün sahibini de belirleyecek.
Ne gördük ne test sürüşü
gerçekleştirdik
OGD üyeleri, 36 modelin fiyat-değer oranı, ergonomisi, tasarımı, yakıt tüketimi, güvenliği, donanım seviyesi, emisyon oranları ile daha bir çok detayını göz önünde bulundurup puanlayacak ve ‘Yılın Otomobili’ni seçecek. Adaylar arasında Audi, BMW, Cupra, DFSK, Mercedes, Porsche, Seat, Volvo ve Volkswagen markalarının modelleri de yer aldı. Bu modellerin tanıtımlarına çağrılmadıklarını ve test sürüşü programı dahi yapılmadığını belirten bir çok OGD üyesi gazeteci, “Bizler bu alanda uzmanlaşan gazetecileriz. Araçların her detayını değerlendirip, objektif bir şekilde oy kullanıyoruz. Dolayısıyla gördüğümüz ve sürdüğümüz modeller arasında seçim yapacağız” dedi.
İşte aday 36 model
“Audi Q3 Sportback, BMW iX, BMW iX3, BMW 4 Serisi Gran Coupe, BMW 4 Serisi Cabrio, Citroen C4, Cupra Formentor, Cupra Leon, Cupra Ateca, DFSK Seres, DS9, Honda HR-V, Honda City, Honda Jazz, Honda Civic, Honda Accord, Hyundai Bayon, Hyundai Tucson, Hyundai Elantra, Hyundai Santa Fe, Kia Sportage, Mercedes-Benz C Serisi, Mercedes-Benz EQS, Mercedes Maybach S Serisi, MG ZS, MG EHS, Nissan Qashqai, Opel Mokka, Porsche Taycan Cross Turismo, Renault Taliant, Seat Leon, Seat Tarraco, Volvo XC40 Recharge, VW Golf, VW T-Cross, VW Taigo”