Trafik kurallarını hiçe sayan sürücüler her geçen gün artıyor. Yasalar, yayalara öncelik dese de yasaları dikkate alan çok az sayıda trafikte kişilere rastlıyoruz.
Her gün yazılı ve görsel basında günlük hayatımızda çok sık trafik kazalarına rastlar ya da şahit olmaya başladık.
Trafik cezalarına gelen caydırıcı ceza tutarları anlaşılan işe yaramıyor. Son günlerde dikkatsizlik, aşırı hız yüzünden kazaların yaygınlaştığı haberlerini uzmanlar dile getiriyor.
Trafik kuralları hiçe sayılarak endişe ve kazaya sebep veren, özellikle bir eli direksiyonda, bir eli cep telefonu ile sohbette olan kişiler tespit edilmeli ve de büyük cezalar kesilmeli. Hatta ceza gözaltına kadar varmalı.
Merkezi İstanbul’da bulunan Fahri Trafik Müfettişleri (FTM) Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Basın Sözcüsü Halis Kahraman ile bu sıkıntılar nasıl çözülür, nasıl önlem alınmalı diye konuşurken, dernek yönetimi adına Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı’na duyurulması ricasıyla bana iki öneri içeren bir mesaj iletti.
Halis Kahraman’ın önerileri şöyle:
ÖNERİ 1: Ölümlü kazaya karışan yolcu otobüs firmaları ilan edilsin..!
Emniyet Genel Müdürlüğü’nce 2017 yılında başlatılan uygulamayla ölümlü veya yaralanmalı trafik kazalarına karışan şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan otobüs firmalarının isimleri ve kaza yeri ve kaza kusurları her ay düzenli olarak kamuoyuna basın açıklaması yoluyla açıklanıyordu.
Ancak bu yararlı uygulama bilinmeyen bir nedenle durduruldu.
Merkezi İstanbul’da bulunan Fahri Trafik Müfettişleri (FTM) Derneği’nin Yönetim Kurulu üyesi ve Basın Sözcüsü kimliğimle, dernek adına Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığına yazılı müracaat ederek, bu uygulamanın tekrar başlatılmasını istedim.
Bu müracaatıma ilişkin Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tarafıma iletilen cevabi yazıda,
“Otobüs ve benzeri taşıtların karışmış olduğu ölümlü trafik kazası sonuçlarının, kamuoyuna görüntülü ve yazılı olarak, kusur oranlarından söz edilmeksizin (6) altı ayda bir ilan edilmesi öngörülmüştür.” denildi.
Fahri Trafik Müfettişleri Derneği yönetimi olarak, seyahatlerinde yolcuların can güvenliklerini göz önünde bulundurarak, kazaya karışmayan şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan otobüs firmalarını tercih etmelerinin sağlanması ve bu uygulamanın etkili olabilmesi için firma adları ve kusur oranları belirtilerek ayda (1) bir kamuoyuna ilan edilmesini talep ediyoruz. Uygulama ancak bu şekilde caydırıcı olabilir..
ÖNERİ 2: Kırmızı ışık ihlal cezası 1000 lira olmalıdır..!
Yeni yılda yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermeyen araç sürücülerine 888 TL ceza kesilirken, kırmızı ışık ihlalinin cezasının sadece 427 Türk lirası olması nedeniyle caydırıcı olmadığını dernek yönetimi olarak değerlendiriyoruz.
Tespitlerimize göre, sürücüler caydırıcı bir ceza tutarı olmadığından dolayı kırmızı ışığı pek takmıyor. Bu nedenle, bu ihlalin cezası en az 1000 TL olarak belirlenmelidir. Gerçekten kırmızı ışık ihlali ölümcül kazalara yol açan kritik bir hata. Daha ağır cezalandırılmalıdır. Bunun için de acilen bir yasal düzenleme yapılmalıdır.
Ben, trafik güvenliği’nin sağlanması için katkı sunan FTM Derneği’nin Basın Sözcüsü tarafından iletilen bu iki önerinin Trafik Başkanlığı yetkililerinin gereğini yapacaklarına yürekten inanıyorum.
Bilindiği üzere, başta Megakent İstanbul olmak üzere, büyükşehirlerin başlıca sorunları arasında trafik yer alıyor..
Trafikte ortalarda polis yok diye sakın bu trafik kurallarını İHLAL etmeyiniz.
Trafik kolluk kuvvetlerinin bulunmadığı yerlerde, Türkiye genelinde 34 bini aşkın, İstanbul’da yaklaşık 4 bin 500 fahri müfettiş görev başında olup, ülke genelinde her yerde denetim görevi yapmakla yetkilidir.
Trafikte sürücüleri sürekli gözetleyen “TRAFİĞİN GİZLİ GÖZLERİ” olarak tanınan Fahri Trafik Müfettişlerinin trafik düzeninin sağlanması için sürekli denetim görevi yaptığını sakın unutmayınız..